عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: غیر ممکن است که آسیبی اجتماعی را در کشور دنبال کنید و خراسان و مشهد جزء رتبه‌های اول تا سوم نباشند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر حسین اکبری در نشست «یک روز با جامعه شناسی» که با حضور دانش‌آموزانِ فارغ التحصیل در دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که از جامعه‌شناسی صحبت می‌شود تعاریف زیادی به میان می‌آید و یکی از آن تعریف‌ها این است که جامعه‌شناسی زاییده روابط افراد بین یکدیگر و محصول حیات اجتماعی است.
وی افزود: جامعه‌شناسی یکی از رشته‌هایی است که بسیار ظرفیت دارد و با رشته‌های دیگر مانند کامپیوتر، هوش مصنوعی و .... ترکیب می‌شود در نتیجه با انجام فعالیت‌های بین رشته‌ای می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم.   عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد خاطر نشان کرد: در دانشگاه فردوسی مشهد مرکز رشد علوم انسانی وجود دارد و کار این مجموعه حمایت از ایده‌های خلاقانه است که ایده‌های مختلفی در این مجموعه معرفی می‌شود و دانشجویان علوم اجتماعی هم می‌توانند وارد این حوزه شوند و ایده‌های خود را با این مجموعه در میان بگذارند.   وی اضافه کرد: حوزه تحقیقات اجتماعی بسیار وسیع، پردرآمد و رو به رشد است که می‌توان به آن ورود پیدا کرد و این امر به توانایی‌های دانشجویان برمی‌گردد که به دنبال فعالیت‌های مختلف در این حوزه باشند و خود را محدود به استاد و دانشگاه نکنند.   اکبری گفت: متاسفانه در جامعه ما مسائل و مشکلات اجتماعی زیادی وجود دارد که در این زمینه استانداری از دانشگاه خواسته تا به صورت ویژه در سه حوزه آب، زیارت و گردشگری و آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کند و این امر نشان می‌دهد که مقوله سوم مانند آب برای استانداری مهم به شمار می‌رود. تقاضا برای این‌گونه مسائل و مشکلات بسیار زیاد است که می‌توان از طریق آن‌ها کسب درآمد کرد.
عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: خوشبختانه و یا بدبختانه خراسان رضوی و مشهد در مسائل اجتماعی رتبه اول، دوم و سوم را دارند و غیر ممکن است که آسیبی را در کشور دنبال کنید و خراسان و مشهد جزء رتبه‌های اول تا سوم نباشند، بنابراین بازار کار در این حوزه بسیار گسترده و وسیع است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.