فرماندار تربت حیدریه گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر در این شهرستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، علی رستمی در مراسم نکوداشت استاد محمد قهرمان گفت: با توجه به وجود بزرگان، اندیشمندان، نخبگان و شعرای متعدد در تربت حیدریه، ایجاد بانک اطلاعاتی و دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر این منطقه ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: نبود یک ساختار مشخص و بانک اطلاعات مفاخر و مشاهیر شهرستان که متناسب با شان و جایگاه آنان باشد ما را از هدف‌مان دور می کند و باعث پراکندگی، موازی کاری و ایجاد هزینه در برگزاری نکوداشت ها می شود.

رستمی گفت: با ایجاد بانک اطلاعاتی از مفاخر و مشاهیر تربت حیدریه می توان این بزرگان را شناسنامه دار کرد و برای هر یک متناسب با شان و جایگاهشان بزرگداشتی تدارک دید.

وی در این نکوداشت ضمن تقدیر و تجلیل از برگزار کنندگان و عوامل اجرایی این اقدام فرهنگی گفت: شهرستان تربت حیدریه شخصیت های بسیار ممتازی در امور سیاسی، فرهنگی، دینی و اجتماعی داشته، ولی متاسفانه گاها به فراموشی سپرده شده است.  

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائلی که در عرصه فرهنگی فراموش شده و خلا در این حوزه ایجاد کرده، ایجاد دبیرخانه دائمی مشاهیر و مفاخر شهرستان است که با ایجاد آن و تقویم مشخص بتوان در مقاطع گوناگون از شخصیت های برجسته در تمام حوزه تجلیل به عمل آید.

فرماندار تربت حیدریه یادآور شد: بسیاری از مفاخر منطقه به دلایل گوناگون حتی برای خود تربتی ها ناشناخته مانده است و با ایجاد این دبیرخانه امید می رود که اقدامات موثری در جهت شناساندن مفاخر و مشاهیر  انجام گیرد.

رستمی تصریح کرد: نبود یک ساختار مشخص و بانک اطلاعات مفاخر و مشاهیر شهرستان که متناسب با شان و جایگاه آنان باشد ما را از هدفمان دور می کند و باعث پراکندگی، موازی کاری و ایجاد هزینه در برگزاری نکوداشت ها می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.