حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی فاضل میبدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: یک رسانه باید به صورت ملموس دردهای جامعه را به گوش مردم برساند و اگر رسانه های ما به صورت مستقل و آزاد، حقایق ملموس را دنبال کنند از بسیاری از ناهنجاری ها و مفاسد جلوگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: رسانه مقتدر و آزاد در کنار طرح مشکلات، چالش ها و نارسایی ها، با کمک نخبگان و شخصیت های اجتماعی راه حل های را نیز برای رفع این نابسامانی ها ارائه خواهد داد و سئوال این است که ما در این زمینه چند رسانه داریم؟
فاضل میبدی با بیان اینکه در کشور ما باید رسانه ملی انعکاس دهنده همه دیدگاه ها و نظرات باشد، گفت: یکی از چالش های ما در عرصه رسانه، این است که برخی رسانه های ملی بازتاب دهنده خواسته های اکثریت مردم نیستند و به صورت جهت دار قلم می زنند و یا به ارائه تحلیل های جناحی و سیاسی می پردازند که بسیار ناصواب است.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اینکه یک رسانه به صورت جهت دار تنها یک طیف فکری را مورد پوشش قرار دهد به سود منافع ملی نیست، رسانه های ملی ما باید به صورت واقعی ملی شوند و در جهت منافع ملی صدای منتقدان را برای رفع مشکلات کشور نیز انتشار دهند.
فاضل میبدی با بیان اینکه خبرنگار هویت مستقل از رسانه دارد، گفت: خبرنگار متعهد همیشه باید استقلال خود را در بازتاب خبر و ارائه تحلیل و گزارش ها حفظ کند و همه تلاش او خط و ربط مباحث بر اساس خطی و مشی رسانه نباشد.
وی ادامه داد: گاهی ممکن است انتشار یک واقعیت در تضاد با گرایش فکری رسانه باشد، در اینجا خبرنگار مستقل و آزاد اندیش نباید به صورت جهت دار به تنظیم خبر بپردازد، بلکه با جدیت دنبال رفع مشکلات مردم و پیشگامان فکری در جامعه باشد.
به گزارش ایرنا، هفدهم مردادماه سالگرد شهادت محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به دست جاهلان، در تقویم رسمی ایران ' روز خبرنگار' نامگذاری شده است.
7401/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.