سید مهدی صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تبریک 17 مرداد روز خبرنگار، بر اهمیت نقش رسانه ها درارتقای آگاهی مردم تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه امروز رسانه یکی از مهمترین ابزار دشمن برای هجمه به افکار عمومی، ثبات اقتصادی و ارزش های اخلاقی در جامعه ماست، در شرایط کنونی نقش رسانه ها بسیار سنگین تر از گذشته است.
وی با تاکید بر استفاده دشمن در به کارگیری از تمام ظرفیت های رسانه ای وفضای مجازی برای ضربه به کشور ادامه داد: دشمن با بهره گیری کامل از فضای مجازی و استفاده از رسانه های مجازی و گفتاری، متاسفانه در برخی موارد توفیقاتی در تهییج و تشویش افکار عمومی از طریق استفاده از ابزار قدرتمند رسانه کسب کرده است.
صادقی با اعلام حمایت از رسانه های استان برای مطالبه گری مشکل های مردم از مسئولان این استان تاکید کرد: بارها گفته ام باید همواره مطالبه گری خبرنگاران از مسئولان با جدیت وجود داشته باشد چرا که مسئولان باید در برابر اقدام های خود به مردم پاسخگو باشند و رسانه می تواند این رسالت را به خوبی انجام دهد.
وی با بیان اینکه بین نقد منصفانه و تخریب تفاوت بسیار قائل است افزود: با توجه به شرایط حساس امروز باید از هر اقدامی که بهانه ای به دست دشمن می دهد و مصالح عمومی را به خطر می اندازد به شدت اجتناب کرد.
استاندار قم ادامه داد: بسیاری از مطالبه های اقتصادی مردم به حق است و وظیفه مسئولان پاسخگویی به این مطالبه ها و تلاش در جهت رفع این مشکل هاست ولی باید مطالبه این مشکل ها توسط رسانه ها به گونه ای نباشد که موجب تهییج افکار عمومی و افزایش مشکل ها شود.
صادقی با اشاره به رفتار ریاکارانه و دوگانه دشمنان ایران اسلامی گفت: دشمن استقلال و آزادی ملت ایران، با ظاهر دوستانه و با استفاده از برخی عوامل داخلی خود به دنبال ایجاد اختلاف در کشور و رسیدن به اهداف شوم خود هستند که رسانه ها باید نسبت به نقشه پیچیده دشمن هوشیار بوده و افکار عمومی را نسبت به این توطئه ها آگاه کنند.
وی اظهار داشت: در حالی شاهد نوسان ها و نابسامانی های اقتصادی در کشور در هفته های اخیر هستیم که هنوز هیچ تحریم جدیدی اعمال نشده است که این موضوع نشان می دهد آمریکا بیش از جنگ اقتصادی بر جنگ رسانه ای برای اثرگذاری بر اقتصاد کشور حساب کشیده است.
شهید محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در 17 مردادماه سال 77 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان «روز خبرنگار» نام گرفت.
3 درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.