استاندار خراسان رضوی: به دنبال تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت معیشتی مردم با بهره گیری از ظرفیت معین های توسعه گرا هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد ،علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان خلیل آباد برگزار شد، اظهار کرد: توسعه متوازن از طریق ایجاد اشتغال، مسئولیت مهمی است که در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برعهده معین های توسعه گرا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی با وجود بارگاه منور امام رضا(ع) در همه زمینه ها باید الگو باشد، افزود: امیدواریم با همکاری اقشار مختلف مردم و همدلی ارکان مختلف حاکمیت، بیش از پیش زمینه توسعه و آبادانی مناطق مختلف استان و توانمندسازی اقتصادی مردم فراهم شود. 

استاندار خراسان رضوی با توصیه به مدیران برای پیشبرد برنامه‌ها از طریق اعمال مدیریت جهادی واقعی خاطرنشان کرد: با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، به دنبال تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهبود وضعیت معیشتی مردم با بهره گیری از ظرفیت معین های توسعه گرا هستیم. 

وی با اشاره به ظرفیت ها و امکانات شهرستان خلیل آباد برای انجام فعالیت های اقتصادی گفت: این شهرستان از نرخ بیکاری پایین برخوردار است اما برای کاهش بیش از پیش آن، معین های اقتصاد مقاومتی تلاش خواهند کرد. 

فرماندار خلیل آباد نیز در این جلسه بیان داشت: شهرستان خلیل آباد با داشتن 52 هزار نفر جمعیت و 285 شهید انقلاب اسلامی تقدیم نظام کرده است. 

وی با بیان اینکه اقتصاد شهرستان خلیل آباد  بر محور کشاورزی می باشد افزود: در شهرستان 16 هزار سطح زیر کشت انواع محصولات باغی و زارعی داریم و  6 هزار هکتار از این مقدار باغات انگور است که سالانه 180 هزار تن تولید انگور و 30 هزارتن کشمش تولید داریم.  

ابراهیم قاسم پور به تعهد اشتغال شهرستان 945 نفری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در همین راستا 1138 نفر در سامانه اشتغال استان ثبت شده است و از افزایش چشمگیری برخوردار می باشد. 

وی موقعیت خلیل آباد را برای سرمایه مطلوب ذکر کرد و اظهار داشت: با امضای 6 تفاهم نامه روزهای شکوفایی اقتصادی خوبی را در شهرستان شاهد خواهیم بود. 

حجت الاسلام علی ناهیدی امام جمعه خلیل ابادنیز اظهار کرد: به رغم گذشت مدت طولانی از شهرستان شدن خلیل آباد، هنوز نارسایی هایی در حوزه زیرساخت ها وجود دارد.

وی افزود: انسجام مطلوب و قابل قبولی بین مسئولان شهرستانی وجود دارد و همه مدیران و کارمندان دستگاه های اجرایی برای انجام وظیفه خود در تلاش هستند.

 نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در ادامه این جلسه گفت: خلیل آباد در حوزه زیرساخت ها با مشکلات عدیده‌ای رو به روست اما بر اساس ارزیابی سازمان برنامه و بودجه، این شهرستان جزو مناطق برخوردار محسوب شده و مردم از این بابت گلایه مند هستند.

بهروز بنیادی افزود: سال گذشته در نتیجه خاموش های مکرر، خسارت های سنگینی به بخش تولید و کشاورزی در شهرستان خلیل آباد وارد شد اما هنوز اقدامی برای جبران خسارت مردم انجام نگرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان خلیل آباد نیز در سخنانی کوتاه، اظهار امیدواری کرد حضور استاندار خراسان رضوی در این شهرستان باعث خیر و برکت برای مردم باشد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.