مجتبی رجایی خراسانی روز سه شنبه در مراسم معارفه رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر گفت: در این شرایط سخت همه توان خود را معطوف به کاهش مشکلات مردم نموده ایم و اگر بخواهیم امکانات را به سمت و سوی خاصی جهت دهیم در واقع در امانت خیانت کرده ایم.
وی افزود: البته ممکن است گاه دقت لازم رعایت نشود مثلا در شب عید نوروز گذشته که روز بعد از آن تعطیل بود 60 تن گوشت گرم به خراسان رضوی تخصیص دادند که با مشقت توانستیم جذب کنیم اما محموله دوم را نتوانستیم جذب کنیم و لذا به خراسان جنوبی داده شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در ماه رمضان 20 هزار تن شکر در استان توزیع شد که حجم قابل توجهی است و با توجه به اینکه قیمت شکر آزاد با دولتی بین 200 تا 300 درصد تفاوت دارد امیدواریم به خوبی بتوانیم بازار را کنترل کنیم.
رجایی افزود: به صاحبان صنایع خراسان رضوی تا پایان تیرماه مهلت داده شده تا نسبت به جذب تسهیلات اقدام کنند در غیر این صورت تسهیلات برگشت خواهد کرد همچنین یارانه‌ای که امسال برای بخش صنعت اختصاص یافته موضوع تازه‌ای است و شاید برخی نتوانند آن را جذب کنند.
فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند در مسائل اقتصادی و برای کنترل و تنظیم بازار تلاشهای مضاعفی داشته باشند.
محمد علی نبی پور افزود: ادارات صنعت، معدن و تجارت در شهرستانها و حتی در مرکز استان وظیفه حساسی برعهده دارند و باید در راستای رفع مشکلات تولید، صنعت و همچنین کنترل بازار و جلوگیری از نارضایتیها بیش از گذشته تلاش کنند.
وی ادامه داد: رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر باید تمامی مشکلات کارآفرینان حوزه صنعت را پیگیری کند و نباید صنعتگری پشت در اتاق مدیری معطل مانده و وقتش گرفته شود.
فرماندار کاشمر گفت: در حوزه گسترش زیرساختها تلاش کرده‌ایم شهرک صنعتی کاشمر به عنوان یکی از پروژه‌های پیشران، توسعه پیدا کند.
نبی پور افزود: تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی با مشکلات جدی مواجه است که در این خصوص با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصمیمات خوبی اتخاذ و مقرر شد آب منطقه‌ای استان از برخی حوزه‌های منابع آبی شهرستان کم و برای تامین آب این شهرک اقدام کند.
وی اظهار کرد: بازار شهرستان کاشمر نسبت به شهرستانهای اطراف بازار گرانی است و قیمت اجناس به خصوص اقلام مصرفی در این شهر گرانتر از شهرهای مجاور است و اگر فروشگاهی زنجیره‌ای به این شهر می‌آید و قیمت شکنی می‌کند درست نیست که بازار اعتراض کند.
فرماندار کاشمر گفت: به شدت از مجموعه‌ها و فروشگاههای زنجیره‌ای حمایت می‌کنیم و منطقی نیست بازار منسجم شود و بخواهد قیمت کالایی را در یک حد بالایی نگاه دارد و البته دستگاه قضا هم به شدت نسبت به این موضوع حساس است و احتمال ورود این دستگاه نیز به این ماجرا وجود دارد.
نبی پور افزود: هرچند اقلام بسیاری در طرح تنظیم بازار توزیع می‌شود اما همچنان مردم ناراضی هستند و نباید اجازه داد گروهی شکل بگیرد و اقلام تنظیم بازار را بین توزیع کننده و حوزه‌هایی که مصرف کلی دارند دلالی کند.
وی ادامه داد: متاسفانه کاشمر شهری سیاست زده است و این موضوع به حوزه اصناف هم وروده پیدا کرده است و حتی اتحادیه‌های صنفی تحت تاثیر این سیاست‌ زدگی هستند اما دود این رقابتهای سیاسی به چشم خود اصناف خواهد رفت.
در این مراسم رضا پورکاویان که پیش تر رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سبزوار بود به عنوان رئیس جدید اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشمر معرفی شد.
شهرستان کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
1922/7497
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.