علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی و ستاد گرامیداشت سوم خرداد در مشهد افزود: وحدت راهبرد دفاعی همه آحاد مردم در فتح خرمشهر باید به درستی به نسل آینده بازگو شود.
وی اظهار داشت: نقش اصحاب قلم در انتقال ارزش های اسلامی به ویژه دفاع مقدس به نسل جدید بسیار تاثیر گذار است.
وی گفت: یکی از درس هایی که در طول دفاع مقدس آموختیم، صداقت و شفافیت بود که امروز کمرنگ شده است.
رزم حسینی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: مردمی بودن و ولایت پذیری دلیل اصلی پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و آزاد سازی خرمشهر بود که باید این تفکر در جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به روند ساخت موزه دفاع مقدس در مشهد، اظهار داشت: ساخت این موزه فرهنگی باید هر چه سریعتر به اتمام برسد و برای ادامه ساخت آن استانداری نیز نظارت و کمک می کند.
وی گفت: طرح ساخت موزه دفاع مقدس خراسان رضوی باید بازنگری، مرحله بندی و ساختمانهای غیر ضروری آن حذف شود تا بتوان هرچه سریعتر آن را به سرانجام رساند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در بخش ساخت موزه دفاع مقدس در این استان و تدوین دانشنامه دفاع مقدس از زمان بندی مورد نظر عقب هستیم و کار زیاد در این زمینه انجام نشده است.
سردار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: ساخت بناهای مرتبط با موزه دفاع مقدس تاکنون 30 درصد پیشرفت داشته که با مساعدت شهرداری و تصویب شورای شهر مشهد، مرکز ستاد دفاع مقدس، مرکز جبهه مقاومت و موزه دفاع مقدس با اعتبار 400 میلیارد ریال ساخته می شود.
وی اظهار داشت: امیدواریم با اعتباری که از طریق شهرداری در نظر گرفته شده عملیات اجرایی این سه طرح از خرداد ماه امسال آغاز شود.
آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد 1361 پس از 578 روز اشغال به عنوان مهم ترین هدف عملیات بیت المقدس در دوران دفاع مقدس توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شد.
8005 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.