به گزارش ایرنا، جهانبخش محبی نیا روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری میاندوآب که با حضور استاندار آذرباییجان غربی برگزار شد، افزود: در بخش مهار آب های سطحی، رودخانه سیمینه با حجم ورودی 90 مترمکعب در ثانیه فاقد سد بوده و هم اکنون در چهار هزار هکتار از اراضی پایین دست آن در این شهرستان خساراتی به جا گذاشته است.
وی اظهار داشت: برای مهار این رودخانه باید عملیات احداث سد در بالادست آن و ایجاد دیوار ساحلی در محدوده شهر میاندوآب در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
محبی نیا اضافه کرد: رودخانه زرینه نیز که از این شهرستان عبور می کند، تا حدودی به خاطر سد شهید کاظمی در بالادست مهار شد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هم اکنون 170 واحد صنعتی در شهرک صنعتی میاندوآب وجود دارد که از این تعداد تنها 69 واحد فعال است.
محبی نیا افزود: برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد این شهرک صنعتی لازم است تسهیلات بانکی ویژه ای اختصاص پیدا کند.
وی اضافه کرد: مجتمع پتروشیمی میاندوآب نیز در تیرماه امسال به بهره برداری می رسد و لازم است زمینه هایی برای احداث شهرک صنایع پایین دستی آن فراهم شود.
امام جمعه میاندوآب نیز در ادامه این جلسه گفت: این شهرستان در سال رونق تولید نیازمند توجه بیشتر مسوولان استان به فعال سازی واحدهای غیرفعال است.
حجت الاسلام حمید حسن زاده با بیان اینکه اگر تولید رونق پیدا کند، معیشت مردم نیز تغییر پیدا می کند افزود: فرهنگ دینی و اسلامی نیز باید در جامعه همزمان با رونق تولید توسعه پیدا کند.
وی اظهار داشت: برای رونق تولید مولفه های مختلفی وجود دارد که حفظ واحدهای صنعتی و تولیدی موجود به منظور تثبیت نرخ اشتغال از مهمترین آنها به شمار می آید.
وی اضافه کرد: در حادثه سیل اخیر ثابت شد که مسوولان این شهرستان دلسوزانه برای رفع مشکلات و کاهش خسارت های سیل در کنار مردم هستند و با تمام توان خود فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان راه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، حضور در شهر چهاربرج و دیدار با مردم، دیدار با خانواده جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس و افتتاح یک واحد آموزشی خیرساز در روستای سرچنار از برنامه های سفر یکروزه استاندار آذربایجان غربی به این شهرستان است.
استاندار آذربایجان غربی در این سفر همچنین از مجتمع در دست احداث پتروشیمی میاندوآب و نیز 2 واحد تولیدی فرش ابریشم و اسید سولفوریک در شهرک صنعتی این شهرستان نیز بازدید خواهد کرد.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و سومین شهرستان پرجمعیت استان به شمار می رود.
9871/3020/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.