ابوالقاسم سنایی فرد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هشت طرح عمرانی و خدمات شهری از محل این اعتبارات با هدف توسعه متوازان و عدالت شهری در محلات هدف سبزوار اجرا می شود.
وی کلانتری و مجتمع توانبخشی بهزیستی در محله عیدگاه سبزوار را با هزینه 21 میلیارد ریال از جمله این طرحها ذکر و بیان کرد: همچنین یک خانه محله و کتابخانه در محله نیروگاه با اعتبار 9 میلیارد ریال و سوله ورزشی در محله کلاته سیفر با اعتبار 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی ملی در محلات هدف سبزوار ساخته می شوند.
مسئول دبیرخانه ستاد بازآفرینی محلات هدف شهر سبزوار ادامه داد: از محل این اعتبارات بهسازی و آسفالت خیابان بهاران و تامین روشنایی حاشیه کال میانی نیز با اعتبار 12 میلیارد ریال اجرا می شود. همچنین 300 تن قیر رایگان جهت آسفالت معابر حاشیه شهرسبزوار از محل ستاد بازآفرینی ملی دریافت شده است.
سبزوار رتبه دوم حاشیه نشینی را پس از مشهد در خراسان رضوی دارد. شهر سبزوار از جمله شهرهای میانی است که با مسئله سکونتگاه غیررسمی مواجه است. نزدیک به 30 هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاههای غیررسمی که دور تا دور آن را فرا گرفته زندگی می کنند. محدوده شرق کال عیدگاه بزرگترین کانون اسکان غیررسمی شهر سبزوار هم از نظر جمعیت و هم وسعت محسوب می شود. 800 هکتار از گستره سه هزار و 754 هکتار شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه این شهر محسوب می شود. شهر 274 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.