سید رضا موسوی نیا روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار کاشمر با اشاره به محدودیت منابع مالی برلزوم استفاده از توان بخش خصوصی و خیرین و هدفمند نمودن اعتبارات تاکید کرد و افزود: امسال بازنگری طرح های هادی در روستاهای کاشمر نیز در اولویت است.
وی اظهار داشت: توسعه روستاها از اولویتهای این بنیاد جهت استقرار مردم در روستاها و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ است.
وی بر لزوم تسهیل گری در راستای توسعه روستاها تاکید کرد.
فرماندار کاشمر نیز در این نشست با اشاره به خسارات سیل اخیر گفت: اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری در شهرستان انجام شده که اگر این اقدامات نبود با توجه به وجود شیب زیاد ومسیل های کاشمر دچار مشکلات اساسی می شدیم.
محمد علی نبی پور افزود: در بخش کوهسرخ هم اقدامات خوبی انجام شده و کمتر با خسارت و حادثه مواجه بودیم.
وی با بیان اینکه بر اثر سیل و بارندگی امسال در مجموع 230 واحد مسکونی نیاز به بازسازی و 170 واحد نیاز به تعمیر دارند اظهار داشت: اقدامات اولیه برای شروع عملیات بازسازی انجام شده است.
وی ابراز امیدواری کرد در کوتاهترین زمان ممکن با تخصیص اعتبارات لازم از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی و تعمیر این واحدها آغاز شود.
نبی پور گفت: روستاهای بخش مرکزی به دلیل همجواری با شهر کاشمر از جمعیت بسیار برخوردار هستند و نیازمند توجه بیشتر در ایجاد زیرساختهای توسعه روستایی هستند.
وی افزود: در روستاهای بخش مرکزی با مساعدت و همکاری بنیاد مسکن و مشارکت دهیاری ها عملیات آسفالت در 12روستا در حال اجراست و در بخش کوهسرخ هم آمادگی داریم نسبت به آسفالت معابر در روستاها اقدام کنیم.
وی با تاکید بر لزوم بازنگری در طرح های هادی روستایی اظهار داشت: در برخی روستاها به دلیل مهاجرت پذیری و همجواری با شهر با ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج از حریم و طرح هادی مواجه شده ایم که این امر ارائه خدمات به ساکنین در این مناطق را با مشکل مواجه ساخته است.
فرماندار کاشمر همچنین خواستار تامین اعتبار لازم برای احداث و بهسازی دیوار ساحلی در روستای سرحوضک بخش مرکزی این شهرستان شد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.