محمد علی همدمی نژاد روز پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های سکونتگاه های روستایی حریم کلانشهر مشهد افزود: برای انطباق طرح های هادی با مناطق مختلف، مشاور گرفته ایم تا ضوابط طرح های هادی را بر اساس منطقه مشخص کند و پس از آماده شدن این ضوابط ، طرح های هادی جدید تصویب خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روستاهای واقع در حاشیه مشهد ارتباط مستقیم با این کلانشهر دارند، بیان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت‌ به شهر و گسترش حاشیه نشینی باید زمینه توسعه اقتصادی در روستاها فراهم شود و کاستی های زیرساختی رفع گردد.
همدمی نژاد با اشاره به سکونت یک میلیون و 200 هزار نفر حاشیه نشین در کلانشهر مشهد افزود: اگر به زیرساختهای روستایی توجه نشود معضل حاشیه نشینی کنترل نمی شود.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باید برای ساماندهی حاشیه شهر و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، برنامه جامع داشته باشیم و ریشه های مهاجرت بررسی و چاره اندیشی شود.
همدمی نژاد گفت: شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد از سوی استاندار خراسان رضوی انتخاب شده است و دهیاران باید همکاری لازم در این خصوص داشته باشند.
138 روستا با افزون بر 200 هزار نفر جمعیت در حریم کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد وجود دارد.
حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت مشهد در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.