فیروز ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از دو سال قبل امضاء تفاهمنامه با مراکز آموزش عالی از جمله دانشگاههای امام رضا (ع)، اقبال لاهوری، علوم پزشکی و فردوسی مشهد با هدف برقراری ارتباط موثر، عملیاتی و قابل پایش انجام گرفت.
وی اضافه کرد: این تفاهمنامه ها به منظور انطباق آموزش در رشته های مختلف دانشگاهی با بازار کار و همچنین برگزاری دوره های کارورزی دانشجویان در واحدهای تولیدی به امضا رسید.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همزمان با انجام این اقدامات بازدیدهای دانشجویان از واحدهای صنعتی و معدنی استان به منظور آشنایی آنان با فضای عینی کار و روند تولید هماهنگ و انجام شد.
ابراهیمی افزود: این تشکل به طور مستمر از کارآفرینان خراسان رضوی برای حضور در دانشگاهها و برگزاری برنامه های ارائه تجربیات، تلاشها و چگونگی رسیدن به موفقیت در روند کار دعوت به عمل می آورد تا کارآفرینان دستاوردها و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند.
وی ادامه داد: باشگاههای دانشگاهی خانه صنعت خراسان رضوی در دانشگاههایی که با آنها تفاهم نامه امضا شده بود مستقر شدند تا نیازهای اشتغال دانشجویان را شناسایی و به خانه اعلام کنند.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی استان اقدام به معرفی 'عامل اشتغال' برای شناسایی نیازهای واحدهای صنعتی در حوزه نیروهای انسانی کرد تا این نیازها با اطلاعاتی که از طریق باشگاههای دانشگاهی اعلام می شود انطباق داده شده و زمینه اشتغال دانش آموختگان در واحدهای صنعتی فراهم شود.
ابراهیمی افزود: اقدامات این تشکل برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه باعث شد که استاندار خراسان رضوی در راستای اجرای طرح ابتکاری 'مثلث توسعه اقتصادی' خود مدیریت حوزه ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به خانه صنعت خراسان رضوی واگذار کند.
در استان خراسان رضوی هم اکنون پنج هزار و 706 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 193 هزار و 761 میلیارد ریال و اشتغالزایی 196 هزار و 541 نفر وجود دارد.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.