محمدرضا جهانگیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره ها در سامانه های آموزش در مراکز ثابت، پادگانها، زندانها، تیم های سیار شهری، روستایی و عشایری، جوار دانشگاهها و مراکز صنعتی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه استان کرمان دارای 22 مرکز دولتی و 756 آموزشگاه آزاد در سه زمینه خدمات، کشاورزی و صنعت است تصریح کرد: تعداد 30 هزار و 990 نفر دوره از آموزش های مهارتی نیز توسط بخش خصوصی در سال گذشته ارائه شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمان اظهار داشت: از میان این تعداد بر اساس واحد رهگیری و مشاوره شغلی حدود 43 درصد از افراد مراجعه کننده در سال 97 در بخش های مختلف مشغول به کار شده اند.
وی با اشاره به پایین بودن مهارت در میان افراد جویای اشتغال در جامعه تاکید کرد: به رغم تسهیلات و امکانات خوب، میزان مشارکت در ارائه آموزش‌های مهارتی کفای نیست و باید افزایش پیدا کند.
جهانگیری ادامه داد: آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشات گرفته از خصیصه های بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور و به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش بسزایی در اشتغال در جامعه دارد.
وی تصریح کرد: این آموزشها نیز مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات تکنولوژی دچار کاهش کارایی می شوند، امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.
جهانگیری تصریح کرد: ارائه آموزش ‌های مهارتی برای اثرگذاری بیشتر باید با توجه به نیازسنجی‌ های منطقه ‌ای و پتانسیل‌ های هر منطقه انجام شود.
3029/7437
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.