به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، پنجشنبه در نخستین همایش تجلیل از نخبگان، هنر آموزان و فعالان آموزش های مهارتی سبزوار افزود: هرم اشتغال در جامعه نامتقارن است و اصلاح این هرم نیاز به هدایت تحصیلی با همراهی خانواده ها دارد.
وی اظهار کرد: در طرح توسعه متوازن، مبنا آموزش متناسب با بازار کار است تا دانش آموختگان دانشگاهی با آموزش های مهارتی و کاربردی، کمتر با مشکل اشتغال روبه رو شوند.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه روح حاکم بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است، گفت: عدم تعادل در نیروی انسانی و تامین اشتغال، مشکل اساسی جامعه است.
حسینی افزود: باید آموزش پایه ای بر اساس نیاز جامعه را هدفگذاری کنیم و هدایت آموزشی دانش آموزان متناسب با استعداد و نیاز به رشته های تحصیلی صورت گیرد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مقطع متوسطه ضمن فراهم کردن امکانات آموزشی، باید به شناسایی استعدادها و نیاز جامعه توجه کند و خانواده ها در طرح هدایت تحصیلی بدون توجه به نیازهای جامعه، رشته هایی را از نظام تعلیم و تربیت طلب نکنند.
معاون استاندار خراسان رضوی، آموزش زدگی، کنکورگرایی، حافظه محوری، آموزش غیرکاربردی، آموزش کپسولی و فشرده را آفت و بلای نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: تغییر این روش ها با کمک جامعه و مقاومت نکردن میسر می شود.
حسینی با اشاره به اینکه حذف آزمون تیزهوشان دوره ابتدایی از سوی وزارت آموزش و پرورش گام مثبتی در جهت این تغییرات است، گفت: در همین مورد نیز مافیای کنکور و آموزش مقاومت می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی مجمع خیرین توسعه آموزش های فنی و حر فه ای و هنرستانی در خراسان رضوی افزود: وجود 800 هنرستان و 20 رشته فنی و حرفه ای و کارودانش فرصتی است تا در همه این مدارس مرکز کارآفرینی دایر شود.
حسینی گفت: هم اینک پنج هزار دانش آموخته هنرستانی و دانشگاهی در 420 شرکت دانش بنیان و فناور به کار گرفته شده و 355 محصول تولیدی آنها به کشورهای اروپایی صادر می شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی نیز با اشاره به چالش های محیط زیست و بحران منابع آب در سبزوار گفت: مهندسان باید اولویت اول شهرستان را که بیابان زدایی است، در دستور کار خود قرار دهند.
سیدابوالفضل احمدی، کاهش تولید به شیوه جزیره ای، محدود سازی صنایع خرده مالکی و تقویت زنجیره تولید در سبزوار را از عوامل موثر در شتاب گرفتن رشد و توسعه این شهرستان دانست.
وی همچنین با اشاره به موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی سبزوار، توجه به انرژی های جدید و تکیه بر صنعت گردشگری را در توسعه آینده این شهرستان ضروری خواند.
در این آیین از شماری از هنرآموزان و فعالان آموزش های مهارتی شهرستان سبزوار نیز قدردانی شد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.