مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از هفت‌میلیارد ریال قرارداد در حوزه قطعات خودرو برای اعضای نظام مبادلات پیمانکاری فرعی SPX در سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود مهدی‌زاده مقدم در بازدید از دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی SPX، اظهار کرد: ظرفیت‌های متنوع و خوبی برای توسعه بیشتر صنعت در استان وجود دارد که یکی از آنها صنعت قطعه‌سازی بوده و در سال گذشته برای قطعه‌سازان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قراردادی مناسب بسته شد و امسال دنبال افزایش قرارداد بخصوص برای صنایع کوچک در این زمینه هستیم.

وی افزود: خوشبختانه بستری که توسط دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران در خراسان رضوی فراهم شد بسیار مطلوب بوده و در حوزه‌های مختلف از زمان شروع در سال 96 کارآمدی فراوانی تاکنون برای صاحبان صنعت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داشته است.

مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: تمام سعی ما امسال در راستای شعار سال که توسط رهبر انقلاب رونق تولید نام‌گذاری شده و همچنین با هدف به عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای تقویت توانایی بیشتر صنایع کوچک و متوسط برای افزایش تولید و اشتغال مولد، ‌به روزآوری فرآیندهای فنی و محصولات، جذب سرمایه‌گذاری و سفارش خارجی، تشویق جایگزینی واردات، رشد صادرات محصولات و ‌بهبود قابلیت بین‌المللی برای صاحبان صنایع است.

وی عنوان کرد: مدل توسعه برقراری ارتباط بین پیمانکاران اصلی و فرعی مانند قطعه‌سازان و فعالان صنایع کوچک با پیمانکاران بزرگ، ارتباطی منطقی برقرار می‌کند تا نیاز یکدیگر را تأمین کنند و زمینه ارتقاء دانش فنی، تثبیت اشتغال و توسعه توان تولید داخلی و خروج ارز را به عنوان مولفه‌های اقتصاد مقاومتی فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف مهم دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی spx، شناسایی، ایجاد و توسعه بازار، توسعه فرآیند پیمان‌سپاری، ارتقا و توانمندسازی پیمانکاران صنعتی، تسهیل ارتباطات کارفرمایان و پیمانکاران، الگوبرداری از نحوه فعالیت بنگاه‌های صنعتی کوچک با کلاس جهانی برای افزایش توان رقابتی واحدهای صنعتی داخلی است.

وی در پایان تأکید کرد: مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی spx خدماتی نظیر بانک اطلاعاتی پیمانکاران برای استفاده کارفرمایان، سازماندهی نمایشگاه‌ها، ایجاد شبکه‌ها و کنسرسیوم‌های صنعتی، نمایندگی‌های تجاری و بازرگانی، بازارهای داخلی و خارجی، برگزاری رویدادهای صنعتی، مشاوره و آموزش را برای اعضا ارائه کرده و دسترسی فعالان بخش صنعت را در این بخش‌ها فراهم آورده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.