مرضیه کسرایی فر روز سه شنبه در همایش بررسی آسیبهای اجتماعی با موضوع کودک آزاری در سبزوار افزود: پس از کودک آزاری بی توجهی والدین به نیازهای اولیه کودکان عامل دوم ایراد صدمات جسمی به کودکان این شهرستان بوده است.
وی ادامه داد: پس از دریافت موارد کودک آزاری، کارشناسان اداره بهزیستی از طریق مداخلات روانی و اجتماعی، به والدین مهارتهای والدگری و پدر و مادر بودن را آموزش می دهند و آنها را آگاه می سازند اما در صورتی که والدین، صلاحیت نگهداری کودکان خود را نداشته باشند با همکاری دادگستری این مسئولیت از آنها سلب و فرزندان آنها برای مراقبت و نگهداری به خانه های کودکان و نوجوانان فرستاده می شوند.

* اعتیاد عامل نخست کودک آزاری در سبزوار است
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: اعتیاد به مواد مخدر والدین عامل نخست کودک آزاری در شهرستان سبزوار است و پس از آن آسیبهای اجتماعی، اختلالات روانی و طلاق از دیگر علل آزار کودکان به شمار می آید.
کسرایی فر افزود: حدود 180 کودک و نوجوان بی سرپرست و بد سرپرست در 9 مرکز با عنوان 'خانه های کودکان و نوجوانان' شهرستان سبزوار نگهداری می شوند.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: از سال گذشته تاکنون هزار و 377 زوج متقاضی طلاق در این شهرستان به مراکز مشاوره بهزیستی مراجعه کرده اند که از این تعداد زوج متقاضی طلاق 707 مورد آنها کمتر از 20 سال و 442 مورد کمتر از 18 سال سن داشته اند.
کسرایی فر با اشاره به این که بیشتر متقاضیان طلاق به سبب اختلافات سطحی درخواست طلاق دارند افزود: برگزاری جلسات مشاوره به برطرف کردن مشکلات و بازگشت دوباره آنها به کانون خانواده کمک زیادی می کند.
شهرستان 306 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
1922/8145/7495
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.