زهرا همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کودکان خردسال شامل هفت دختر و سه پسر ازمراکز نگهداری بهزیستی استان البرز برای تحویل خانواده های متقاضی به ایلام آورده شدند.
وی افزود: در روزهای اینده این کودکان زندگی خودرا در خانواده های جدیدی که از مدتها قبل منتظر امدن انها هستند اغاز می کنند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه امسال تاکنون 2کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده های متقاضی سپرده شده اند از ثبت 80 مورد تقاضای فرزندخواندگی در این اداره کل خبر داد.
وی ادامه داد: فرهنگ پذیرش فرزندخواندگی در استان در سال های اخیر نهادینه شده و زوج هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نبوده اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزند از بهزیستی هستند.
همتی تاکید کرد: استقبال از فرزند خواندگی در استان تا حدی بوده که زوج های دارای فرزند و دختران مجرد بالای 30 سال که مشمول این قانون می شوند نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه از سال 79 تاکنون در مجموع بیش از 50 کودک به خانواده های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و خوشبختانه همه آنها زندگی موفقی دارند، افزود: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم بوده با پذیرش فرزندخوانده کانون زندگی آنها گرم و هدفدار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.
به گفته وی، با وگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
وی با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند بعنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، گفت: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشند هم مشمول قانون فرزند خواندگی خواهند شد.
وی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که بدلایل مختلف به شیرخوارگاه یا خانه کودک و نوجوان نگهداری می شوند با شرایط لازم به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
وی داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.
اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 25هزار مددجو در چهار حوزه توانبخشی، مشارکت های مردمی، امور اجتماعی و فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمت ارایه می کند.
خبرنگار: آزاده خرم**انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.