شاپور کردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد از سال 92 تاکنون پرونده تقاضای فرزند خواندگی را در این اداره کل تشکیل و همچنان در نوبت قرار دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر این متقاضیان تمایل به داشتن فرزند خوانده دختر دارند، ادامه داد: از این شمار 70 درصد علاقه مندی خود را برای دریافت فرزند خوانده جنسیت دختر و سن نوزادی اعلام کرده اند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام به روند فرزند خواندگی در این استان اشاره کرد و گفت: از سال 78 تاکنون در مجموع 67 کودک توسط این اداره کل به فرزندخواندگی سپرده شده که سن بین نوزادی تا 12 سال داشته اند.
کردی تاکید کرد: بیشتر این کودکان به متقاضیان فرزند خوانده داخل استان و تعداد محدودی هم به متقاضیان خارج استان سپرده شده اند.
وی با ذکر اینکه بد سرپرستی عمده ترین علت ارجاع کودکان به شیرخوارگاه این اداره کل بوده افزود: در طول سال گذشته 17 کودک فرزندخوانده به متقاضیان در این استان سپرده شده اند.
کردی اظهار کرد: خوشبختانه فرهنگ فرزندخواندگی در استان ایلام در سال های اخیر نهادینه و رونق شایانی یافته است به نحوی که افزون بر زوج های فاقد بچه خانواده های دارای فرزند و همچنین دختران مجرد بالای 30 سال مشمول این قانون نیز اینک متقاضی فرزند خوانده از بهزیستی هستند.
وی گفت: با واگذاری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی این کودکان کانون مناسبی برای رشد پیدا کرده و از طرفی از میزان وظایف مالی و غیر مالی دولت نیز تا حد زیادی کاسته می شود.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه پیش از این تنها کودکان بی سرپرستی که فاقد پدر یا جد پدری بودند می توانستند به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی سپرده شوند، گفت: بر اساس قانون جدید علاوه بر کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرستی هم که والدین آنها به هر دلیل صلاحیت نگهداری فرزندان شان را نداشته باشند مشمول قانون فرزند خواندگی خواهند شد.
کردی یادآور شد: فرزندان بی سرپرست و بد سرپرستی که به دلایل مختلف به شیرخوارگاه یا خانه کودک و نوجوان نگهداری می شوند، با شرایط لازم همچون داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک به خانواده های متقاضی سپرده می شوند.
معاون بهزیستی ایلام افزود: خانواده هایی که از نعمت فرزند محروم بوده با پذیرش فرزندخوانده کانون زندگی آنها گرم و هدفدار شده و بخش زیادی از نیازهای روانی آنها جبران می شود.
اداره کل بهزیستی ایلام با حمایت از 20 هزار مددجو در چهار حوزه توانبخشی، مشارکت های مردمی، امور اجتماعی و فرهنگی و پیشگیری به عموم مردم و مددجویان خدمت ارایه می کند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.