رئیس سازمان جشنواره های جامعه ایمن، شامگاه پنجشنبه در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: از هزار و 200 اثر ارسالی از 51 کشور به دبیرخانه این جشنواره 900 اثر، مرتبط با موضوعات جشنواره شناخته و 45 فیلم در بخشهای مستند، داستانی و انیمیشن برای مسابقه نهایی پذیرفته شد.
امیر عزیزی افزود: این آثار طی دیروز و امروز در پردیس سینما هویزه اکران شد و این جشنواره با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.
وی ادامه داد: زبان هنر بهترین زبان برای انتقال مفاهیم در حوزه های مختلف و به ویژه حوزه بحران است و این جشنواره نیز با هدف فرهنگ سازی و کاهش مخاطرات در زمان بحران برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا در بخش داستانی این جشنواره جایزه بهترین فیلم داستانی به فیلم 'مادری مجرد از بامیان' از آکادمی فیلم بامیان کشور افغانستان و جایزه فیلم دوم داستانی نیز به فیلم 'بلیط ' از کلکته هندوستان تعلق گرفت.
همچنین هیات داوران از دو فیلم ' تنفس ' به کارگردانی فرشید ایوب نژاد از ایران و فیلم داستانی 'به من لبخند بزن' به کارگردانی جعفر نورمحمدی از ایران به طور ویژه و هم رده قدردانی کرد.
در بخش مستند نیز جایزه بهترین اثر به فیلم 'معادن آب' از کشور برزیل تعلق گرفت و در بخش انیمیشن نیز جایزه بهترین فیلم به انیمیشن 'شما چه کسی هستید' از کشور شیلی اختصاص یافت.
در بخش ویژه زلزله نیز جایزه بهترین فیلم انیمیشن به فیلم ' ساکن طبقه سوم' به کارگردانی بهناز فرشی یوسفی از ایران تعلق گرفت و در بخش ویژه حوادث نیز از فیلم 'چهارشنبه سوری' به کارگردانی رضا موری از ایران قدردانی شد.
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خرد شهری نظیر کاهش تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند.
ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن ایمن و منازل از جمله برنامه های جامعه جهانی ایمن است.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.