رئیس اداره آموزش و پرورش بنت از توابع شهرستان نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و با زیربنای 372 مترمربع ساخته می شود.
اسحاق شاهوزهی بیان کرد: سه میلیارد و 500 میلیون ریال برای ساخت این فضای آموزشی هزینه خواهد شد.
وی افزود: 18 مدرسه خیری با 56 کلاس درس توسط خیران مدرسه ساز در سطح بخش بنت در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه بخش بنت از محروم ترین مناطق کشور از نظر کمبود فضای آموزشی است، خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی این بخش با 2 متر و 58 سانتی متر مربع نسبت به میانگین کشوری حدود سه مترمربع عقب است.
وی ادامه داد: 35 کلاس درس کپری، کانکسی و 17 مدرسه تخریبی بخش بنت نیازمند کمک خیران و اختصاص اعتبارات دولتی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش بنت گفت: 9 هزار و 200 دانش آموز در 134 مدرسه و 435 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند و 571 معلم و کادر آموزشی کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.
شاهوزهی از تلاش خیران برای جبران کمبود فضاهای آموزشی بخش بنت قدردانی کرد و افزود: کار خیران مدرسه ساز صدقه جاریه ای است که در طول تاریخ به یادگار می ماند.
وی ادامه داد: خیران با حرکت خداپسندانه و انسان دوستانه خود علاوه بر کمک به آموزش و پرورش به طور عملی به مشارکت در فرهنگ سازی در جامعه می پردازند.
وی افزود: از مجموع 134 مدرسه موجود در بخش بنت 39 مدرسه فاقد انشعاب برق، 58 مدرسه فاقد آب، 11 مدرسه کپری، 22 مدرسه تخریبی و 21 مدرسه دو شیفته هستند.
وی گفت: با ساخت حدود 400 کلاس درس جدید سرانه فضای آموزشی بخش بنت به میانگین کشوری نزدیک می شود.
به گزارش ایرنا بخش بنت با حدود 30 هزار نفر در 75 کیلومتری غرب نیکشهر واقع شده است.
شهرستان نیکشهر دارای 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت، 141 هزار نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش مرکزی، بنت، لاشار و آهوران، سه شهر نیکشهر، اسپکه و بنت و 11 دهستان است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.