حجت الاسلام محمد حسین جمال زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگاه با هدف برملا کردن جنایتهای اسرائیل علیه فلسطینیها و افشاگری علیه اقدامشان مبنی بر طراحی طرح صفقه القرن (توافق قرن) برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در این کارگاه 28 گرافیست غیرایرانی از 12 کشور جهان از جمله لبنان، بحرین، اندونزی، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، پاکستان و 35 گرافیست از ایران حضور یافتند تا آثار گرافیکی و هنری خود درباره قدس و حمایت از مردم فلسطین را خلق کنند.
رئیس اداره ارتباطات و همکاریهای بین ‌الملل آستان قدس رضوی گفت: صهیونیستها در این ایام تلاش می کنند با مطرح کردن طرح 'صفقه القرن' یا 'معامله قرن' به حذف فلسطین از جغرافیا و صحنه سیاسی جهان نزدیک شوند و در واقع همه سرزمین فلسطین را تصاحب کنند.
جمال زاده افزود: جامعه جهانی و مسلمانان از این اقدام بی شرمانه صهیونیستها غفلت کرده اند و از آنجا که گرافیک یک زبان بین المللی است هنرمندان در این کارگاه تلاش می کنند این نیت خبیثانه صهیونیستها را برملا کنند.
وی ادامه داد: کارگاه گرافیک 'عوده القرن' با همکاری اعضای اتحادیه بین المللی جوانان امت واحده و نهضت مردمی پوستر انقلاب برگزار شده و یک اقدام خوب در سطح بین المللی برای طرح مساله قدس و فلسطین است.
رئیس اداره ارتباطات و همکاریهای بین ‌الملل آستان قدس رضوی گفت: طراحی برگزاری این کارگاه از نظر زمانی به نحوی بوده است که آثاری که از کارگاه به دست می آید امکان عرضه و ارائه در یوم النکبه که 22 اردیبهشت ماه کنونی است را داشته باشد.
جمال زاده افزود: تلاش شده است از آثار خلق شده در این کارگاه در بحث تبلیغات محیطی روز جهانی قدس در ماه مبارک رمضان استفاده شود.
وی ادامه داد: اختتامیه کارگاه گرافیک 'عوده القرن' روز شنبه 14 اردیبهشت با حضور 'اسامه همدان' معاون بین الملل جنبش اسلامی حماس فلسطین در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
رئیس اداره ارتباطات و همکاریهای بین ‌الملل آستان قدس رضوی گفت: بعد از رونمایی از آثار گرافیکی این کارگاه در صحن قدس حرم مطهر امام رضا (ع) این صحن به گالری قدس با آثاری مرتبط با موضوع فلسطین تبدیل خواهد شد.
جمال زاده ابراز امیدواری کرد کارگاه بین المللی گرافیک 'عوده القرن' که از 11 اردیبهشت ماه تا 14 اردیبهشت در مشهد در حال برگزاری است ظرفیتی را برای ارتباط گیری گرافیستهای ایرانی با گرافیستهای جهان اسلام ایجاد کند تا بتوانند در آینده فعالیتهای مشترکی در سطح بین المللی ارائه دهند.
معاملهٔ قرن که در زبان عربی از آن به 'صفقة القرن' یاد می شود اصطلاحی سیاسی است و به طرحی گفته می‌شود که توسط دولت ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای صلح بین دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس ارائه شده است.
بر این اساس اسرائیل در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی ‌بخش فلسطین و قطعنامه ‌های شورای امنیت با الحاق بخشهایی از مناطق اشغال‌ شده عربی به خاک خود با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌ کند.
بر اساس این طرح بخشهایی دیگر از فلسطین شامل نیمی از کرانهٔ باختری رود اردن و بخشی از بیت ‌المقدس شرقی که از نظر جامعهٔ جهانی به دولت فلسطین تعلق دارد به اسرائیل واگذار می‌شود و در عوض اسرائیل با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در نیمهٔ دیگر کرانهٔ باختری و تمام نوار غزه و تنها چند محله از بیت‌المقدس شرقی موافقت می‌کند.
بر اساس این طرح شهر ابودیس به جای بیت‌المقدس به عنوان پایتخت فلسطین در نظر گرفته شده است همچنین طبق این طرح فلسطینیان باید از حق بازگشت به سرزمین خود که در طبق قطعنامهٔ ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخت شده است صرف نظر کنند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.