سرپرست فرمانداری بردسکن از خسارت 170 میلیاردی سیل به این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بردسکن، ابراهیم قاسم‌پور در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران و دهیاران  این شهرستان بردسکن گفت: شوراها به‌عنوان بازوان بسیار ارزشمند مردم می‌توانند خروجی عملکرد سیستم‌های اداری را برای مردم بازگو کنند و آنها را در جریان کارها و اقدامات انجام شده قرار دهند.

وی با بیان اینکه شوراها می‌توانند در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند، گفت: با توجه به برگزاری انتخابات مجلس در پایان امسال می‌طلبد شوراهای اسلامی از هم‌اکنون زمینه مشارکت حداکثری مردم را در این دوره از انتخابات فراهم کنند.

سرپرست فرمانداری بردسکن تعداد شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان را  224 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 69 روستای شهرستان دارای دهیاری است.

وی عنوان کرد: 45 روستای شهرستان بردسکن دارای ساختمان دهیاری است و 11 روستای دیگر پروژه ساختمان دهیاری آنها نیمه‌تمام و 10 روستای دیگر فاقد ساختمان دهیاری است که امید است در اعتبارات سال جاری به این مهم توجه ویژه ای شود.

قاسم‌پور به خسارت 170 میلیارد تومانی سیل به شهرستان بردسکن اشاره کرد و گفت: متاسفانه دهیاری‌ها در بحث مقابله با کنترل و مهار سیل امکانات و تجهیزات لازم را نداشتند که می‌طلبد دهیاری‌های شهرستان به ماشین‌آلات مورد نیاز تجهیز شوند.

وی همچنین گفت: علی‌رغم اینکه دو سال از فعالیت شوراهای دور پنجم می‌گذرد هنوز 3 روستای بردسکن فاقد دهیاری است که نیاز است با تصویب این روستاها دهیاری در این روستاها مستقر شود.

سرپرست فرمانداری بردسکن بر اجرای طرح‌های هادی در روستاها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 100 هزار مترمربع از معابر روستایی شهرستان زیرسازی آن انجام شده که نیاز به آسفالت دارد و 20 روستای شهرستان آماده آسفالت است که در صورت تامین قیر رایگان این آمادگی در مجموعه شهرستان وجود دارد که نسبت به آسفالت این معابر اقدام شود.

قاسم‌پور با بیان اینکه 70 درصد منازل روستایی شهرستان بردسکن غیر مقاوم هستند، گفت: در این‌باره دهیاران و شوراهای اسلامی می‌توانند مردم را نسبت به اخذ تسهیلات مقاوم‌سازی بنیاد مسکن که رقم آن 40 میلیون تومان با باز پرداخت 15 ساله و سود 5 درصد است با ضمانت های زنجیره‌ای ترغیب کنند.

وی با توجه به فرونشست‌های زمین در جنوب بردسکن از مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خواست کارگروه ویژه‌ای تشکیل و تیم‌هایی از کارشناسان برای این مهم به شهرستان اعزام کنند.

 وی بر فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی و منازل مسکونی تاکید کرد و از شوراها خواست در این موضوع ورود پیدا کنند.

قاسم‌پور با توجه به تشکیل مثلث‌های توسعه اقتصادی در استان گفت: شوراهای اسلامی می‌توانند به عنوان بازوان اقتصادی در روستاها در تحقق این مهم گام بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.