به گزارش ایرنا، سعید بلندی روز دوشنبه در آیین و جشن منتظران کوچک گفت: در تلاشی همگانی برای حفاظت از محیط زیست مشارکت کرده و برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برنامه های منسجمی اجرا خواهیم کرد.
وی افزود: نسل های آینده حق دارند در طبیعت زندگی کرده و از مواهب آن بهره مند شوند ، تنها یک زمین داریم و نباید آن را از بین ببریم.
او اظهار کرد: فرهنگ حفظ و حراست از محیط زیست گمشده جامعه امروزی است و می بایست این فرهنگ را از کودکی در ذهن و جان کودکان نهادینه کنیم و برنامه امروز نیز در این راستا برگزار می شود.
وی حضور کودکان به همراه والدین و مربیان مهدهای کودک را در این جشن بسیار دیدنی توصیف کرد و گفت: همه باید دست بدست هم برای حفظ محیط زیست و داشتن شهر و دیاری سبز و پردرخت تلاش کنیم.
داریوش یحیوی ، رییس بهزیستی شهرستان اردبیل نیز در سخنانی در این جشن گفت: نهادهای مردمی بیش از دولت می توانند در زمینه فرهنگ سازی و نیز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذا نقش آفرینی کنند.
وی با ابراز رضایت از ایجاد و گسترش تشکل های مردمی بویژه در بحث حفاظت از محیط زیست و حمایت از اقشار ناتوان جامعه افزود: سمن ها در این عرصه بسیار پیشروتر از مقام ها و مسئولان هستند اما دولت بویژه بهزیستی نیز از این تلاش ها حمایت می کند.
یحیوی ابتکار جمعیت پاکبانان جوان اردبیل را در برگزاری این جشن فرهنگی و اجتماعی برای کودکان مهدها و نیز والدین آنها قابل تحسین دانست و گفت: فرهنگ درست باید از کودکی در اندیشه و ذهن خردسالان حک شود و کودکان ما از هم اکنون باید محیط زیست خود را دوست داشته و آن را پاکیزه و عزیر شمارند.
سعیده طالبی ، یکی از اعضای این جمعیت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: درخت و سبزینگی یکی از کمبودهایی است که در شهرها و حتی روستاهای ما مشاهده می شود و هرچه در زمینه گسترش فرهنگ کاشت نهال در جامعه کار شود باز کم خواهد بود.
وی به تشکیل کمیته های 20 گانه جمعیت پاکبانان جوان اردبیل اشاره کرد و فعالیت در زمینه های گردشگری ، تئاتر ، سینما و مستندسازی ، حفاظت از ارتفاعات استان و واکنش سریع ، پسماند ، امدادگران محیط زیست ، پاکسازی ، حفاظت از حیوانات و حیات وحش و نیز گیاهان دارویی را از جمله برنامه های اولویت دار این تشکل غیردولتی برشمرد.
در این جشن فرهنگی و اجتماعی برنامه های متنوعی از جمله موسیقی ، شعر خوانی ، سرود ، نقاشی و ... برگزار شده و از فعالان زیست محیطی تشکل های مردمی تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، همچنین در پایان این جشن مردمی 313 اصله نهال به یاد منتظران مهدی موعود (عج) در منطقه گردشگری شورابیل اردبیل غرس شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.