سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: کسانی که در سیل اخیر منازل مسکونی آنها 100 درصد تخریب شده است و هیچ سرپناهی ندارند، دولت این آمادگی را دارد تا زمانی که واحد مسکونی آنها احداث نشده باشد هزینه اجاره منزل آنها را پرداخت کند.

ابراهیم قاسم‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: در شهرستان بردسکن بیش از هزار و 200 هزار واحد مسکونی براثر سیل دچار خسارت شد که بیش از 60 درصد آنها نیاز به نوسازی و بهسازی دارند.

وی عنوان کرد: تعدادی از خانواده های خسارت دیده در روستاهای سیف آباد، کلاته نو، محمد آباد و جلال آباد در چادرهای هلال احمر که مسکن آنها 100 درصد تخریب شد زندگی می کنند و بین آنها مواد غذایی و پک‌های بهداشتی نیز توزیع می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بردسکن  از آماده‌باش کامل تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی خبرداد و گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و احتمال بارش و جاری‌شدن سیلاب تمامی نیروها و امکانات آمادگی مقابله با شرایط بحرانی را دارند و خوشبختانه در سیل اخیر با همدلی که مجموعه شهرستان داشتند هیچگونه تلفات جانی نداشتیم.

وی خسارت وارده ناشی از سیل را 170 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:با توجه به حجم بارش 110 میلی متری باران در یک شب و فرونشست های زمین در جنوب بردسکن بحران در دل بحران بود که  حقیقتا با یک کار جهادی و همه در کنار هم و با استفاده از توان و ظرفیت نیروهای مردمی و بخش خصوصی به ویژه معادن منطقه  سیل اخیر به خوبی مدیریت شد .

وی از سفر و بازدید قریب به 10 نفر از معاونین استاندار، مدیران  ومعاونین ادارات کل استان  و نمایندگانی از دفتر امام جمعه مشهد از مناطق سیل زده بردسکن خبرداد و گفت: مردم بزودی نتایج آن را به عینه خواهند دید.

قاسم پور با توجه به بازدید دادستان شهرستان بردسکن از مناطق سیل زده و نقاطی که در حریم مسیل ها و رودخانه ها ساخت و ساز و یا تبدیل به اراضی کشاورزی کرده اند گفت: به هیچ کس مجوز ساخت و ساز در مسیر و حریم سیل و رودخانه‌ها داده نمی شود و با متخلفین برخورد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.