به گزارش ایرنا، علی امیری راد روز شنبه در نشست بخشداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی این شهرستان افزود: با ارتقای مراکز این بخش ها، شهرستان خداآفرین دارای 3 شهر شامل خمارلو در مرکز بخش مرکزی، لاریجان و عاشقلو شد.
وی با بیان اینکه دهیاران، مدیران ارشد روستاها و مدیران بحران هستند، اظهار داشت: دهیاران باید نسبت به لایروبی مسیل ها، شناسایی و مقاوم سازی نقاط آسیب پذیر، مطالعه و انعکاس مناطق در معرض خطر رانش به مدیریت بحران این شهرستان اقدام کنند.
فرماندار خداآفرین یادآوری کرد: بخشداران و دهیارن باید اهتمام ویژه ای نسبت به پیگیری، نظارت و پیشگیری از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها و تصرف غیرقانونی در آن ها داشته باشند.
امیری راد از دهیاران خواست نسبت به ترغیب روستاییان برای پوشش بیمه ای واحدهای مسکونی خود، احشام و باغات در مقابل بلایای طبیعی از جمله سیل تلاش کنند.
وی گفت: روستاهایی که جمعیت آن ها روبه افزایش است، با بازنگری در طرح هادی، توسعه و یا الحاق به محدوده می شود و در این راستا دهیاران با مدیریت جامع و بنیاد مسکن همکاری کنند.
فرماندار خداآفرین با تاکید بر اینکه نشست های مشورتی به صورت 3 ماهه با دهیاران و شوراها با هدف برنامه ریزی و بررسی مسایل و مشکلات روستاها برگزار شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش بارندگی بویژه پیک بارش ها در اردیبهشت و خرداد و سوابق وقوع سیل در این شهرستان، احتمال وقوع سیل دور از انتظار نیست.
امیری راد افزود: دهیاران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با سیل و رانش زمین تلاش کنند.
در این نشست تعدادی از دهیاران و شوراها نکته نظرات و مسایل و مشکلات روستاها را ارایه کردند.
شهرستان خداآفرین اواخر سال 1389با سه بخش مرکزی، گرمادوز و مجنوان و با 204روستا از کلیبر جدا و به شهرستان ارتقا یافت.
این شهرستان با جمعیت 34 هزار نفری در فاصله 220 کیلومتری تبریز و در شمال شرق استان در نوارمرزی رود ارس واقع شده است.
7468/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.