علیمردان طالبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهرستان های جنوبی استان شامل نهاوند، تویسرکان و ملایر با 70 درصد بیشترین سهم را در زلزله های استان همدان دارند.
وی اضافه کرد: 20 درصد زلزله در مناطق شمالی استان شامل رزن، کبودراهنگ و فامنین و 10 درصد در مناطق میانی شامل همدان، بهار و اسدآباد رخ می دهد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اظهار داشت: هر یک از شهرستان های استان دارای 2 معین بوده و برای هر یک از آنها وظایفی تعریف شده است.
طالبی ادامه داد: همچنین شهرستان ها ناحیه بندی شدند و برای هر یک از نواحی سناریوی خاصی تعریف شده است.
وی گفت: طبق این سناریو، تمامی نواحی، روستاها، جمعیت روستاها، اسامی دهیاران و شوراهای اسلامی با شماره تماس آنها و نقشه مناطق به صورت دقیق شناسایی شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان افزود: وظایف شرکت های خدمات رسان و امدادی در هر یک از مناطق تعریف شده است و محل استقرار آنها مشخص است.
طالبی بیان کرد: با توجه به تدوین و ارایه این سناریو، در صورت بروز زلزله نیازی به دریافت اطلاعات مناطق و جمعیت ساکن در آن یا تجمع چند دستگاه خدماتی در یک منطقه و حضور نیافتن در مناطق دیگر نخواهیم بود.
وی اظهار داشت: تمرین آمادگی در برابر زلزله شامل 2 بخش مقیاس بزرگ و کوچک است که به علت فراوانی زلزله در نهاوند یک نوبت تمرین (مانور) مقیاس بزرگ برگزار شد و دستگاه ها در نواحی پیش بینی شده مستقر شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اضافه کرد: تاکنون 200 تمرین مقیاس کوچک شامل دورمیزی برگزار شده است که هر یک از دستگاه ها به صورت مجزا این تمرین را انجام دادند.
طالبی درباره زلزله نهاوند نیز بیان کرد: زمین لرزه ای با قدرت 3.5 ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت سه بامداد امروز دوشنبه منطقه جوکار نهاوند را لرزاند که خسارتی در پی نداشت.
43 بلای طبیعی در جهان شناسایی شده است که 34 مورد از این تعداد در کشور ایران رخ داد و 23 مورد آن در همدان تجربه شده است.
مهمترین بلایای طبیعی همدان شامل خشکسالی و کم آبی، سرما زدگی، یخبندان و برف و کولاک، سیل و طوفان و زلزله است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.