دبیر دومین جشنواره هنرهای شهری «خانه بهار» مشهد گفت: جشنواره هنرهای شهری، تبدیل به پدیده‌ای دائمی خواهد شد و به جز بهار، در سایر فصول سال هم امتداد خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، صدرا یوسفی در آئین اختتامیه جشنواره هنرهای شهری مشهد گفت: در کنار ظرفیت عظیم شهر مشهد ، بیش از 62 شهر از سراسر کشور متقاضی شرکت در این جشنواره بودند و حدود 1740 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شد که پس از چندین مرحله بازبینی حدود 97 اثر از بخش‌های مختلف برای اجرا و اکران در سطح شهر انتخاب شد.

وی افزود: هیئت داوران جشنواره متشکل از 29 نفر اساتید شاخص در رشته‌های مختلف و 9 نفر دبیر تخصصی نسبت به انتخاب و ارائه آثار در حوزه‌های المان موقت، یادمان دائم، دیوارنگاری، عکس، چند رسانه و حوزه‌های مختلف اقدام کردند.

یوسفی درباره تولید آثار جشنواره گفت: حدود 547 اثر جهت اکران شهری در حوزه‌های مختلف آماده و پس از داوری و بازبینی در سطح شهر اکران شد. در این جشنواره شاهد آثار شاخصی از هنرمندان بالغ بر 84 هزار متر دیوارنگاری در شهر  بودیم.

دبیر دومین جشنواره هنرهای شهری خانه بهار مشهد افزود: با رویکرد شورای‌شهر و شهردار مشهد از ابتدای شکل‌گیری این جشنواره، نگاه تخصصی‌تر شدن و استفاده از ظرفیت‌های تخصصی هر رشته هنری برای بالابردن سطح کیفی آثار و ارتقا سیما و منظر شهری با استفاده از بخش‌های تخصصی هنر را در دستور کار قرار دادیم.

وی در پایان گفت: جشنواره هنرهای شهری، تبدیل به پدیده‌ای دائمی خواهد شد و به جز بهار سایر فصول سال هم امتداد خواهد یافت و تا ابتدای تابستان، فراخوان آثار هنری سال ۹۹ اعلام خواهد شد تا برای طراحی و اجرای آنها، فرصت بیشتری وجود داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.