شهریار آل شیخ روز سه شنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: سامانه 'فاش' در شهرداری مشهد پارسال راه اندازی شد که در ابتدا موضوع قراردادها را در این سامانه بارگذاری کردیم و به مرور اطلاعات املاک و دیگر اطلاعات نیز در این سامانه در حال بارگذاری است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری شهری طی سال گذشته ادامه داد: از تمامی مجموعه‌های نوآور می ‌خواهیم ما را در حل مسائل شهری کمک کنند چون خیلی از فعالیتها نیازمند مهندسی مجدد است.
آل شیخ در خصوص منطقه بندی جدید شهری در مشهد نیز افزود: این طرح اسفند ماه پارسال ابلاغ و مصوب شد و طی چند مرحله اجرایی خواهد شد چون منطقه بندی باید دارای زیرساخت فیزیکی و داده ای مشترک باشد و پیچیدگیهای خاص خود را دارد.
وی با بیان این که حریم شهر مشهد در طرح جامع این شهر سه برابر شده است ادامه داد: حریم مشهد از 25 هزار هکتار در طرح جامع قبلی به 80 هزار هکتار در طرح جدید رسیده است.
معاون برنامه ریزی شهرداری مشهد گفت: تمامی روستاهای حریم مشهد از لحاظ تاریخی، آماری و نقشه کشی شناسایی هویتی شده اند و این شناسنامه در قالب یک اطلس به زودی رونمایی خواهد شد.
آل شیخ با بیان این که پارسال در مشهد تخلف فروشی نداشتیم افزود: سال گذشته طبق طرح جامع، ساخت و ساز بیشتر از 23 متر ارتفاع ممنوع بود و حتی یک پروانه ساخت و ساز با ارتفاع بیشتر از 23 متر صادر نشد و به سمت تراکم فروشی نرفته ایم.
وی در خصوص ترکیب نیروهای شهرداری نیز گفت: در شهرداری مشهد 14 هزار و 959 نفر در قالب قراردادهای مختلف مشغول فعالیت هستند و سیاست شهرداری تعدیل نیرو نیست بلکه تغییر در الگوی کاری است.
او که عضو کمیته مدیریت شهری مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هست گفت: به زودی اولین اتاق فکر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خارج از تهران در مشهد افتتاح خواهد شد.
شهرداری کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه شهری است که در طرح جدید، این مناطق به 17 منطقه افزایش می یابد.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.