دکتر عادل سپهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانشگاه رشد شتابنده ای در حوزه آموزش داشته و از این نظر یکی از دانشگاه های موفق کشور بوده است.
وی اظهار داشت: این دانشگاه در معیارهای پژوهشی جایگاه چهارم، آموزشی رتبه سوم، وجهه بین المللی رتبه چهارم، تسهیلات و امکانات رفاهی رتبه دهم، فعالیت های اجتماعی و اقتصادی رتبه سوم و در مجموع رتبه سوم را پس از دانشگاه های تهران و تربیت مدرس کسب کرده است.
وی گفت: فکر و ایده تاسیس این پایگاه ازسوی ایران مطرح شد تا جایگاه دانشگاه های ایران و کشورهای جهان اسلام در رقابت با هم مورد سنجش قرار گیرد و یکی از مهم ترین و معتبر ترین نظام رتبه بندی برای فعالیت های کشور و منطقه به شمار می رود.
سپهر افزود: دفتر پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در شهر شیراز مستقر است و مجلات دانشگاهی را نیز ارزیابی می کند.
در جدیدترین نتایج منتشر شده توسط ISC، دانشگاه فردوسی مشهد در ارزیابی سال 1397- 1396 موفق به کسب رتبه سوم در بین دانشگاه ‌های‌ جامع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است که نسبت به سال قبل یک رتبه صعود داشته است.
پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از سال 1389 دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی کشور را به صورت رسمی و بر اساس معیارها و شاخصهای مصوب ششمین نشست فوق ‌العاده وزاری آموزش عالی کشورهای اسلامی ارزیابی و رتبه ‌بندی می‌ کند.
این پایگاه به ‌عنوان یک مرکز معتبر بین‌ المللی، برای پشتیبانی از سیاست‌ گذاری ‌های کلان پژوهشی و آموزشی کشورهای اسلامی از طریق تهیه، پردازش و روزآمدسازی اطلاعات پژوهشی با بهره‌ مندی از نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآمد و به ‌‌کارگیری فناوری ‌های پیشرفته و منطبق با استانداردهای جهانی برای سنجش فعالیت ‌های علمی و پژوهشی کشورهای جهان اسلام و کمک به ارتقای سطح علمی این کشورها فعالیت می‌ کند.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.