دکتر ایرج حریرچی روز یکشنبه در مراسم افتتاح بخشهای جدید بیمارستان تخصصی جراحی عروق علوی در مشهد افزود: هم اکنون حدود 35 درصد از هزینه های درمانی در کشورمان از جیب مردم پرداخت می شود که این رقم پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در ایران 56 درصد بود و این در حالی است که متوسط پرداختی هزینه درمانی از جیب مردم در دنیا 18 درصد است.
وی با اشاره به این که فقر ناشی از بیماری بدترین نوع فقر است اضافه کرد: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، سالانه حدود 670 هزار نفر از جمعیت کشورمان به علت هزینه های درمانی به زیر خط فقر می رفتند که این رقم هم اکنون به 420 هزار نفر کاهش یافته است.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پرداختی از جیب مردم بدترین نوع تامین منابع در نظام پولی سلامت است اما در دنیا هیچ دولتی هم نمی تواند همه هزینه های بهداشتی و درمانی را به تنهایی پرداخت کند لذا کمک خیرین در این زمینه نقش به سزایی دارد.
حریرچی افزود: در برخی از ایالتهای آمریکا 70 درصد از بیمارستانها خیریه است ولی در کشورمان با وجود اقدامات انجام شده این رقم هم اکنون سه درصد است.
وی با قدردانی از تلاش و فعالیتهای خیران حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد: چالشی که وجود دارد این است که تعرفه هزینه های درمانی در بیشتر بیمارستانهای خیریه کشورمان سه برابر تعرفه دولتی است و در نتیجه فقرا نمی توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند که در این خصوص باید چاره اندیشی شود.

* بیمارستان تخصصی علوی در شمال شرق کشور منحصر به فرد است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: بیمارستان تک تخصصی جراحی عروق علوی که شمال و شرق کشور را پوشش می دهد از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است.
دکتر محمد رضا دارابی افزود: هم اکنون چند بیمارستان تک تخصصی دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند که از آن جمله می توان به بیمارستانهای زنان ام البنین، چشم خاتم الانبیاء و اعصاب و روان ابن سینا اشاره کرد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیماران نیازمند به جراحی عروق از استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی، گلستان و سیستان و بلوچستان در بیمارستان علوی پذیرش می شوند.
که این موضوع مسئولیت همکاران ما در بیمارستان علوی را برای ارائه خدمات به نحو احسن سنگین تر می کند.
دارابی با اشاره به حمایت های خیران در افتتاح بخشهای جدید بیمارستان علوی گفت: دانشگاهیان با علم خود و خیران و نیکوکاران با ثروت خود می توانند نیازهای مردم را در حوزه بهداشت و درمان برطرف کنند‌.
بخشهای جدید بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی شامل بخشهای آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی، مراقبتهای ویژه دو و تختهای ممتاز امروز طی مراسمی در مشهد افتتاح شد.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.