هواشناسی خراسان رضوی برای 72 ساعت آینده در سطح استان بارش‌های رگباری با احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد روان‌آب و وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی کرده است.

به گزارش ایلنا، بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت نسبی سامانه بارشی و جریانات ناپایدار جوی بر روی استان است. انتظار می‌رود از عصر امروز و طی 72 ساعت آینده در غالب نقاط استان شاهد وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با آب‌گرفتگی و ایجاد روان‌آب، هم‌چنین وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت باشیم.

بر اساس مدل‌های پیش‌یابی بیش‌ترین حجم بارش طی این مدت و از امشب در شهرستان‌ها و توابع «کلات»، «قوچان»، «چناران»، «درگز»، «فریمان»، «نواحی‌شمالی سبزوار»، «نواحی‌غربی سرخس»، مناطقی از  «کوه‌سرخ» و «بردسکن»، ارتفاعات و دامنه‌های «بینالود» و «هزار مسجد» هم‌چنین توابع مشهد پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس روز شنبه، 31 فروردین، حجم بارش‌ها برای نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود. در این اطلاعیه از دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط خواسته شده تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را اتخاذ کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.