آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: اقدامات سپاه پاسداران در عرصه های خدماتی، دفاعی و امنیتی ایران اسلامی نیز حد و مرز ندارد. نیروهای سپاه با ایثارگری غیرقابل توصیف بعد از شهادت و جان دادن در دوران دفاع مقدس، در کنار مردم برای سازندگی کشور نیز نقش بسزایی ایفا کرده اند.
وی ادامه داد: مردم در تمامی زمانها طی 40 سال اخیر خدمات گسترده نهاد مردمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در جای جای کشور مشاهده و تجربه کرده اند.
امام جمعه مشهد اقدام آمریکا را در تروریست خواندن سپاه پاسداران شکستی بزرگ و ذلیلانه برای استکبار توصیف و بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا با این جسارت احمقانه می خواست سپاه را تحقیر و به آن توهین کند اما همه کشورهای جهان اقدام وی را محکوم نمودند.
وی گفت: ملت ایران بعد از این حرکت احمقانه آمریکا مانور مظلومیت و محبوبیت سپاه را در برابر چشم جهانیان اجرا کرد که این نشاندهنده قدرت معنوی سپاه پاسداران و جای داشتن سپاهیان در عمق جان مردم است.
آیت الله علم الهدی افزود: دولت آمریکا خواست با چنین اقدامی قدرت خود را در درون آن کشور و یا در عرصه های بین المللی نشان دهد اما جز ذلت و محکومیت نصیبش نشد. مگر می شود بخشی از نهاد ملی و کشوری وابسته به نظام آن کشور را تروریست خواند. این حرکت آمریکا غیرقانونی و مخالف تمام معاهدات بین المللی است. آمریکا با این حرکت قلدرانه، وحشیانه و گزنده خود نشان داد به هیچ چیز پایبند نیست و تمام اصول بین الملل را زیر پا می گذارد.
وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه مشهد به وحدت، همدلی و مشارکت مردم در کمک به سیلزدگان اخیر اشاره و بیان کرد: از استاندار عملگرای خراسان رضوی و تمام نهادهای دولتی در کمک به هموطنانمان در جریان سیل قدردانی می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: سپاه پاسداران نیز مسئولیت زیادی در منطقه آق قلای استان گلستان برای کمک به سیلزدگان بر عهده دارد و سایر نهادهای دولتی، بسیجیان، نیروهای امدادی و همچنین آستان قدس رضوی هم از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نکرده اند.
وی گفت: مانور کمک به سیلزدگان کشور نمایشی عظیم در مقابل دنیا است که نشان داد ملت ایران با تمام توان و همدلی در برابر مشکلات ایستاده اند. امیدواریم در مشکلات معیشتی و اقتصادی نیز که اکنون گریبانگیر کشور است مردم وارد عرصه شوند و با مشارکت و همدلی آن را مدیریت کنند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.