سردار 'ایوب سلیمانی' روز پنجشنبه در سفر به مرز دوغارون شهرستان تایباد استان خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ارتقای سطح امنیت و مقابله جدی با قاچاق مواد مخدر با سازمان های مختلف بویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران نشست های هماهنگی برگزار شده تا اقدام ضربتی و موثر در این حوزه انجام شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر کشور افغانستان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انواع مواد مخدر در جهان می باشد که با تلاش نیروهای مسلح ورود مواد مخدر به داخل کشور بویژه از سوی مرزهای افغانستان کاهش یافته است.
وی به کشف بیش از 700 تن انواع مواد مخدر طی سال گذشته در داخل و مبادی ورودی کشور اشاره کرد و گفت: مرز دوغارون در شهرستان تایباد نزدیکترین مرز برای ورود مواد مخدر از سوی افغانستان می باشد که با حضور نیروهای مرزبانی در حال حاضر با 90 درصد ورود مواد مخدر از طریق این مرز مبارزه شده است.
سردار سلیمانی با اشاره به تعامل و هماهنگی مرزنشینان استان خراسان رضوی با نیروهای مسلح بویژه مرزبانی افزود: حراست از مرزهای کشور بر عهده مرزنشینان نیز می باشد لذا باید تلاش کنیم مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها رفع شود.
وی اظهار داشت: مرزبانان به عنوان یکی از نیروهای کارآمد با تمام قوا برای امنیت و آرامش هموطنان و دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریت های ذاتی خود تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.
وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی همواره در پی ضربه زدن به آرمان های این نظام هستند گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب سعی در براندازی آن داشتند و با ترفندها و نقشه های شوم خود به دنبال نفوذ در این سرزمین بودند که با هوشیاری و بیداری مردم ایران اسلامی و در سایه منویات رهبر معظم انقلاب تمام حیله های آنها خنثی شده است.
سردار سلیمانی به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: جلوگیری از واردات کالاهای مشابه داخل و مقابله با پدیده شوم قاچاق راهکار مهم رونق تولید و تحقق شعار سال در کشور است که در زمینه جلوگیری از ورود کالای قاچاق نیروهای مرزبانی نقش بسزا و اساسی دارند.
بازدید هوایی از مرزهای مشترک ایران و افغانستان، بازدید از پاسگاههای مرزی و دستگاه ایکس ری کامیونی گمرک دوغارون از برنامه های سفر جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به مرز دوغارون در شهرستان تایباد بود.
سردار سلیمانی پس از این بازدیدها مرز دوغارون را به مقصد شهرستان سرخس ترک کرد.
استان خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد واقع است.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.