تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطح زمین ارتفاع دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از  مشهد، وحید مبین مقدم در این خصوص افزود: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و سایر دستگاه‌های نظارتی آماده‌باش در کلیه بخش‌های شهرداری مشهد، اعلام و در کنار تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری گروه مدیریت بحران در شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه خط یک، دو و سه قطار شهری دارای تونل است براساس دستورالعمل‌های موجود محل‌هایی که امکان ورود آب و آبگرفتگی وجود داشت شناسایی و با کمک معاونت فنی و عمران و شرکت قطار‌شهری با کامیون‌های شن مسدود شد.

وی به پمپ‌های تخلیه آب موجود در تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار‌شهری اشاره و اظهار کرد: پمپ‌های موجود در تونل‌ها تست و آماده بکار هستند تا در صورت آبگرفتگی تونل‌ها نسبت به تخلیه آب اقدام شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های خدماتی انجام و نیروهای قطارشهری بصورت ۲۴ ساعته به حالت آماده‌باش و در محل‌هایی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد مستقر هستند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در پاسخ به این سئوال که با توجه به تغذیه قطارها به وسیله برق و وجود برق در سیستم قطارشهری خطر برق گرفتگی و اتصال برق بر اثر آبگرفتگی احتمالی مسافران را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: سیستم کنترل برق قطارشهری در صورت آبگرفتگی به صورت خودکار قطع می‌شود و درکنار این سیستم، مرکز فرماندهی نیز قابلیت قطع کردن برق را از راه دور داشته و نیروهای مستقر در ایستگاه‌ها نیز می‌توانند علاوه بر قطع خودکار برق دستی نیز برق را قطع کنند، لذا جای نگرانی وجود ندارد .

مبین مقدم گفت: همچنین با توجه به پایش‌های که پیش از وقوع بارندگی و آبگرفتگی انجام می‌شود قبل از آبگرفتگی تونل‌ها برق سیستم قطار‌شهری قطع و مسافران تخلیه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد افزود: تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطح زمین ارتفاع دارند لذا آبگرفتگی معابر تا ۴۰ سانت قابلیت نفوذ به تونل‌های قطارشهری را ندارد و در کنار آن پمپ‌های تخلیه آب قابلیت کنترل آبگرفتگی را دارد و زمانی سیستم قطارشهری قادر به خدمات‌دهی به مسافران نخواهند بود که آبگرفتگی به حدی باشد که خدمات‌رسانی در شهر مختل شده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.