هادی بختیاری روز شنبه در 'همایش سالروز پایان سرایش شاهنامه' در مشهدف نگاه حوزه فرهنگی شهرداری این کلانشهر را به ظرفیتهای فرهنگی و هویتی مشهد 'ویژه' توصیف و بیان کرد: حوزه زیست در این خطه دارای پیشینه قوی تاریخی است و یکی از منابعی که ما را در رسیدن به رشد و تعالی کمک می‌کند استفاده از همین ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: بر این اساس می بایست از همه داشته های در حوزه‌ فرهنگی بهره گرفت و سهم هر بخش هویتی را ادا نمود.
معاون شهردار گفت: موضوع شاهنامه و فردوسی در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد و در مواقع مختلف فضاهایی در این خصوص ایجاد می شود.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این همایش گفت: دانش‎ آموزان بهترین قشر برای معرفی‎‏ ن شاهنامه فردوسی هستند.
سید مسعود ریاضی افزود: طراحی و اقدام برای اجرای پروژه های هفت هکتاری جلوخان آرامگاه فردوسی و 30 هکتاری پردیس اتفاقات خوبی است که ظرف یک سال اخیر برای شهر تاریخی مشهد افتاده است.
همچنین در حاشیه این همایش تفاهمنامه ای با عنوان 'سفیران گردشگری و زیارت' بین شهرداری مشهد و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد. در این چارچوب دانش ‌آموزان مدارس مشهد به ‎عنوان سفیران گردشگری و زیارت اقدام به معرفی ظرفیتهای دیدنی و گردشگری این شهر به مسافران می کنند.
شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی حماسه‌ ای منظوم شامل 60 هزار بیت از تاریخ اساطیری، پیش از اسلام و پس از اسلام ایران زمین است. نگارش این اثر ارزشمند ادبی و تاریخی که شهرت جهانی دارد پس از 30 سال تلاش حکیم توس روز 25 اسفند سال 388 شمسی مصادف با 400 قمری و 1010 میلادی به پایان رسید.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.