به گزارش ایرنا ، علیرضا نقوی جمعه شب در نشست خبری که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد با تشکر از زحمات شهرداران پیشین افزود : در فرصت کوتاهی حدود دو ماه سعی شده با انجام فعالیت هایی انجام شده و در حال انجام، شهر برای نوروز مهیا شود و با این هدف یک نماهنگ سه تا چهار دقیقه ای برای معرفی شهر میبد تهیه شده است چون باید گردشگران از همان آغاز به سفر با شناختی که از میبد دارند این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: سه نقطه شهر در ورودی ها با فضا سازی هایی به عنوان کمپ استقبال فعال شده که با همکاری اداره ها و نهاد هایی دیگر برنامه هایی برای استقبال از مسافران اجرا می شود.
شهردار میبد تصریح کرد : به جای اینکه فقط در مجموعه های تاریخی شهر منتظر گردشگران باشیم باید در کمپ های ورودی لیدر ها حضور داشته باشند تا گردشگران را برای بازدید از نقاط دیدنی راهنمایی کنند.
وی افزود: 22 مدرسه برای اسکان مسافران با استانداردهای مطلوبی که دارند و از بهترین اقامتگاه های استان در حوزه آموزش و پرورش هستند آماده شده است ، همچنین پیشنهاد شده تورهای نصف روز تا یک روزه فراهم شود تا با گذاشتن اتوبوس ها و مینی بوس هایی توسط شهرداری در اختیار آنها از تراکم ترافیک شهر کاسته شود و اوقات گردشگران هم به خوبی برنامه ریزی شود.
نقوی در ادامه به انجام فعالیت هایی توسط شهرداری میبد در راستای اهداف ستاد نوروزی که با 10 کمیته تشکیل شده است و شهرداری در این ستاد متولی امور شهری هستند اشاره کرد و گفت : لکه گیری آسفالت ها ، نظافت معابر ، رفع سد معبرها ، رنگ آمیزی جداول ، گلکاری و... از فعالیت هایی است که در حال انجام است.
رئیس شورای شهر میبد نیز در این نشست با اشاره به اینکه 32 میلیارد تومان از درآمد شهرداری محقق شده است ، گفت : تا تحقق کامل بودجه پیش بینی شده چهار میلیون دیگر باید محقق شود و محقق شدن آن با وصول بدهی ها انجام می گیرد.
حسینعلی فلاح افزود: عمده درآمد شهرداری از مردم در قالب ارزش افزوده و همچنین اخذ عوارض از مردم است که علی رغم اینکه مردم ناراضی هستند درآمدهای شهرداری در قالب گرفتن عوارض نوسازی ، ساخت و ساز و... تا به حال تامین شده است.
وی در ادامه به چهار میلیارد دیگر که باید از محل عوارض سوخت توسط دولت تامین می شده اشاره کرد که وصول نشده که با پرداخت آن میزان اعتبار پیش بینی شده محقق خواهد شد.
رئیس شورای شهر میبد در ادامه به فعالیت های شورای شهر در متقاعد کردن ادارات به پرداخت عوارض ساخت و سازهایی که دارند ، ارتباط با نخبگان ، تامین درآمد های کوششی و...اشاره کرد.
همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر میبد طی سخنانی به فعالیت هایی انجام شده با هدف راهنمایی گردشگران ، ایجاد سازه های جدید برای نصب بنرها در شهر ، نامگذاری کوچه ها که به علت نبود نقشه جی پی اس و نرم افزار لازم راکد مانده ، ... اشاره کرد.
علیرضا آزادمنش تاکید کرد : تغییر رویکرد در حوزه امور شهری و همراهی شهروندان برای داشتن شهری زیبا و با داشتن امکانات و خارج شدن از حالت بی روح بودن لازم است.
وی به برگزاری المپیاد ورزشی به عنوان یک رخداد فرهنگی در میبد اشاره کرد که به گونه ای مطلوب انجام شده است.
دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به کسب 80 درصدی رضایتمندی شهروندان توسط شهرداری و شورای شهر میبد گفت : در حوزه بانوان سعی در انجام فعالیت هایی در حوزه های فرهنگی و ورزشی با مشارکت شورا و شهرداری شده است.
انسیه فلاح حضور یک هزار و 300 نفر از بانوان در المپیاد ورزشی که امشب اختتامیه آن برگزار می شود را مهم شمرد و افزود: مهمترین مسئله بانوان اشتغال است که باید علت آن را نیز در نگاه کردن تک بعدی به بانوان و عدم نگرش تعاملی مردان به بانوان جویا شد.
وی به برنامه ریزی در پارک بانوان برای اجرای برنامه های متنوع در ایام نوروز نیز اشاره کرد که با حضور کارشناسان از ادارات و نهادهای مختلف برای برنامه های آموزشی رایگان همراه است.
فلاح برگزاری نمایشگاه ها را نیز از فعالیت های انجام شده و در حال انجام در حوزه بانوان برشمرد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.