به گزارش ایرنا، زهرا همتی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام افزود: این مرکز به عنوان یکی از نیازهای استان در آینده راه اندازی خواهد شد.
وی با ذکر اینکه امسال تاکنون 19 متکدی در ایلام شناسایی و ساماندهی شده اند، ادامه داد: از این تعداد 12 نفر زن بودند که 2 نفر از آنها به مواد مخدر اعتیاد داشتند.

*** متکدیان به علت درآمد بالا حاضر به ترک این شغل نیستند
وی ادامه داد: متکدیان به علت درآمد زیاد حاضر به کناره گیری از این شغل نیستند و ریشه کنی این معضل اجتماعی به عزم همگانی نیاز دارد.
وی همچنین از شناسایی 106 کودک کار در ایلام طی 2 سال گذشته خبر داد و گفت: امسال نیز 66 کودک کار در ایلام شناسایی که خانواده 12 نفر از آنها با حمایت بهزیستی توانمند و زمینه بازگشت به تحصیل 17 نفر از آنها فراهم شد.
به گفته مدیرکل بهزیستی ایلام، ساماندهی کودکان کار نیازمند همکاری و مشارکت ارگان های مختلف نظیر آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، شهرداری و غیره است.

*** بهزیستی متولی خودکشی نیست
همتی در بخش دیگری از سخنانش به معضل خودکشی در استان اشاره کرد و گفت: این اداره کل متولی خودکشی نیست بلکه مسئولیت بهزیستی در این زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی است.
به گفته وی، امسال برای نخستین بار 2 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای پیشگیری از خودکشی در 2 شهرستان ایوان و ملکشاهی اختصاص یافته است.

*** 6 هزار و 382 نفر به جمع مددجویان بهزیستی ایلام اضافه شد
مدیرکل بهزیستی ایلام از مهمترین اقدام های امسال این اداره کل را حمایت از 6 هزار و 382 مددجوی پشت نوبت عنوان کرد و گفت: با احتساب این تعداد اکنون 24 هزار و 347 نفر شامل معلول و زن سرپرست خانوار زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
وی شبانه روزی شدن خط اورژانس اجتماعی 123، ایجاد سه مرکز رفاه کودک و خانواده تا پایان بهمن ماه برای نخستین بار، کسب رتبه چهارم این اداره کل در کشور در زمینه پیشگیری از اعتیاد، کسب رتبه سوم در حوزه فعالیتهای فرهنگی در کشور، برگزاری چهار کارگروه مناسب سازی برای تسهیل تردد معلولان در معابر عمومی،
تامین مسکن خانواده های دو معلول به بالا با پرداخت کمک بلاعوض بهزیستی و افزایش پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان را از عمده خدمات این اداره کل در سال جاری برشمرد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.