استاندار خراسان رضوی در جشن نوروزگاه 98 یکی از ابزارهای بسیار مهم رونق تولید را توسعه گردشگری عنوان کرد و گفت: رونق تولید باعث افزایش درآمد ملی و اشتغال می‌شود یعنی همان کاری که توسعه گردشگری انجام می هد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی که برای حضور در جشن نوروزگاه در آرامگاه فردوسی حضور یافته بود  در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران گفت: رونق تولید اشتغال و افزایش درآمد ملی را افزایش می‌دهد، این در حالی است که گردشگری نیز این دو هدف را دنبال می کند؛ بنابر این هر چقدر که در حوزه گردشگری سرمایه گذاری شود باعث افزایش ایجاد اشتغال و درآمد ملی خواهد شد.

وی در این بازدید که در آن رئیس ستاد خدمات سفر کشور، شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی  و شهری حضور داشتند بیان کرد: یکی از ابزارهای بسیار مهم رونق تولید گردشگری است که بوسیله آن می توان با هزینه کم به ازای هر گردشگر تعداد 11 شغل را نیز ایجاد کنیم و همچنین درآمد خوبی را برای استان و کشور نیز خواهد داشت.

 رزم حسینی ادامه داد: تاکنون حدود4 میلیون و 900 هزار نفر وارد استان خراسان رضوی شده اند که بیش از 3 میلیون نفر برای پابوس امام رضا(ع) به مشهد آمده اند.

استاندار خراسان رضوی، افزود: خوشبختانه خراسان رضوی علاوه بر حرم مطهر رضوی که مورد توجه همه شیعیان جهان است از میراث تاریخی و کهن فراوانی ازجمله آرامگاه فردوسی برخوردار می باشد که مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفته است، برای همین سیاست دولت هم این است که با برنامه ریزی سال آینده این مرکز را برای گردشگران خارجی رونق بیشتری بدهد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور نیز در این دیدار و در جمع خبر نگاران گفت:  امسال پراکندگی مسافران متفاوت بود و در همین راستا تعداد 7 میلیون و 400 هزار نفر تاکنون از جاذبه های مهم و تاریخی کشور بازدید روزانه داشتند.

ولی تیموری اذعان کرد: به نظر می رسد که از این به بعد اوج سفرهای نوروزی را خواهیم داشت و امیدواریم سفرهای شاد و ایمنی را مردم داشته باشند.

وی  در خصوص نقش توسعه گردشگری در رونق تولید اظهار کرد: قطعا توسعه گردشگری به عنوان یک ابزار رونق تولید حائز اهمیت است چرا که گردشگری از جهت این که حوزه کسب و کارهای کوچک و متوسط است با هزینه های کم می تواند اشتغال را در سطح روستاها و شهرهای کشور توزیع کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.