نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که نشان دادن چهره های افراطی و خونریز از شیعه از جمله ویژگی‌های جریان تشیع انگلیسی است، بیان کرد: این گروه انحرافی با تاکید بر مستحب بودن قمه زنی در عزاداری امام حسین(ع) و انتشار تصاویر دلخراش آن در سطح جهان در تلاش برای تخریب چهره‌ی اصیل شیعه هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی، اظهار کرد: پادشاهی بریتانیا سابقه‌ی طولانی در تفرقه افکنی در کشورهای اسلامی داشته و اکنون نیز این روند ادامه دارد.
وی با بیان این‌که سیاست "تفرقه بینداز و حکومت کن" بر گرفته از سیاست های تاریخی پادشاهی بریتانیاست، افزود: در این راستا فرقه سازی و انشعاب سازی در ادیان در دستور کار سرویس‌های اطلاعاتی آنان بوده و پیدایش فرقه هایی چون بهائیت و وهابیت از جمله طرح های انگلیس برای ممانعت از اتحاد جهان اسلام بوده است. 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که شیعه انگلیسی یا لندنی یکی دیگر از محصولات دولت انگلیس برای ایجاد اختلاف بین مذاهب و تفرقه‌اندازی در جهان اسلام است، گفت: پس از اسلام آمریکایی که امام راحل آن را در برابر اسلام ناب محمدی تبیین کردند، مقام معظم رهبری نیز از جریان انحرافی تشیع انگلیسی پرده برداشتند.
وی با تاکید بر این‌که به تعبیر رهبر انقلاب، تشیع انگلیسی از لندن و توسط سرویس های اطلاعاتی این کشور حمایت و ترویج می‌شود تا بین کشورهای اسلامی تفرقه انگیزی کند، افزود: ردپاهای اولیه نفود انگلیسی ها در ایران به زمانی بازمی‌گردد که میرزای شیرازی به مقابله با قراردادهای استعماری انگلیسی ها پرداخت و علما نیز در این راستا فتوا دادند.
وی ادامه داد: از آن دوران به تدریج دولت انگلیس و سرویس های اطلاعاتی آن میزبان برخی روحانیون شیعه شده و با استفاده از محبوبیت و مقبولیت روحانیون، بستر پرورش طلبه های جوان با گرایش های ضداسلامی را فراهم کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به ویژگی های اصلی شیعه انگلیسی گفت: تفرقه انداختن بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب اسلامی از جمله ویژگی‌های این جریان بوده و اینان در اوج تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن فتنه "جنگ سنی و شیعه"، در هفته وحدت راهپیمایی هایی تحت عنوان برائت از اهل تسنن برگزار می‌کنند تا آتش اختلافات شعله ور شود.
وی افزود: این گروه به دروغ خود را محب و سینه چاک اهل بیت(ع) معرفی می‌کنند اما زمانی که حرم‌های مطهر ائمه(ع) در عراق و سوریه مورد هجمه دشمن قرار گرفت کوچکترین حرکتی در راستای دفاع از حریم اهل بیت(ع) نکردند.
وی با بیان این‌که ایجاد اختلاف بین شیعه با استفاده از ابراز تکفیر و ارتداد از جمله ویژگی‌های این گروه انحرافی است، افزود: اینان تا جایی پیش رفتند که برخی علمای شیعه از جمله "مرحوم آیت الله بهجت" نیز از تیغ تکفیر اینان در امان نمانده و برخی سران تشیع انگلیسی به مرتد و کافر خواندن برخی علمای وارسته پرداختند.
وی تاکید کرد: همانگونه که امام راحل مهم ترین شاخصه اسلام آمریکایی را جدایی اسلام از سیاست معرفی کردند، شاخصه‌ی تشیع انگلیسی نیز القای جدایی دین از سیاست و بی تفاوتی بر آنچه که در جهان اسلام می‌گذرد، است.
وی یادآور شد: این جریان‌ها حکومت اسلامی پیش از ظهور امام زمان(عج) را حکومت طاغوت می‌نامند و بدین بهانه به تندترین شیوه ها به جمهوری اسلامی ایران "تنها حکومت شیعی جهان" می‌تازند.
حجت‌‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این‌که محورهای اصلی شیعه انگلیسی قمه زنی، راه رفتن روی شیشه، آسیب زدن به بدن، لعن اهل سنت و مقدساتشان، مخالفت آشکار با انقلاب اسلامی و اهانت به بنیانگذار کبیر آن است، افزود: بیش از ۱۸ شبکه‌ی ماهواره‌ای و سه شبکه‌ی رادیویی توسط تشیع انگلیسی اداره می‌شود که مورد حمایت مستقیم دولت انگلیس بوده و در تلاش برای ترویج تفکر مورد نظر به دورترین نقاط و با زبان های مختلف هستند.
وی با تاکید بر این‌که تسنن و تشیعی که مزدور آمریکا باشد هر دو ضد اسلامند، افزود: جریان موسوم به تشیع انگلیسی با سیاست های انحرافی و خرافاتی در تلاش برای تبدیل جاذبه های تشیع به دافعه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که امروز نیز دست‌هایی بین اهل سنت و شیهه در کارند تا جدایی و اختلاف ایجاد کنند، گفت: دست‌ها به مراکز جاسوسی و اطلاعاتی دشمنان اسلام می‌رسد نه فقط دشمنان شیعه و ایران.
امام جمعه تبریز با بیان این‌که این جریان‌های انحرافی در تلاشند با ارائه چهره‌ای متفاوت و زشت از تشیع در مقابل نفوذ تفکر انقلاب اسلامی مانع ایجاد کنند، افزود: می‌خواهند از درون مذهب به مقابله و ایستادگی در برابر تشیع بپردازند و با این مبارزه درون مذهبی در قدم های شیعیان تزلزل ایجاد کرده و از آرمان های والای تشیع دور کند.
وی با بیان این‌که تشیع انگلیسی در دست غرب و به ویژه انگلستان است، گفت: طراحان آن بسیار ظریف و پیچیده اهداف خود را دنبال می‌کنند از این رو مردم و مسولان باید به این خطر بزرگ جهان اسلام حساس و هوشیار باشند و با وحدت کلمه و همدلی در مقابل این جریان ایستادگی کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.