به گزارش ایرنا محمد علی نبی پور روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر گناباد افزود: روان سازی خدمات به مسافران و گردشگران باید اولویت همه مسئولان بخش های مختلف قرار گیرد و دستگاه های اجریی، نظارتی و خدمات رسانی باید زمینه اقامت آسان و مناسب در این شهرستان را فراهم کنند.
وی خواستار توسعه فعالیتهای فرهنگی و هنری و بازیهای بومی و محلی در مناطق شهری و روستایی طی تعطیلات نوروز شد.
وی اظهار داشت: گناباد با توجه به جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری به ویژه قنات جهانی قصبه از مقاصد خوب گردشگری در استان خراسان رضوی به شمار می رود.
فرماندار گناباد گفت: بقاع متبرک امامزادگان و قنات جهانی قصبه، محور خدمات نوروزی در این شهرستان است و همه فعالیتهای فرهنگی و تسهیلات نوروزی باید منطبق بر آنها باشد.
شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوی با قدمت کهن و آثار تاریخی گردشگری متعدد مقصد مناسب برای سفر گردشگران و مسافران نوروزی است.
پیشنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری گناباد، مجالی خاطره انگیز را برای مسافران و گردشگران نوروزی ایجاد کرده تا با سفر به این خطه جلوه گاهی از فرهنگ کهن این مرز و بوم را به تماشا بنشینند.
گناباد در کنار آثار تاریخی و گردشگری با مزار پنج امامزاده شامل سلطان محمد عابد، امامزاده احمد، محمود، احمد جوانمرد و یحیی (ع) از قابلیت بسیار برای گردشگری مذهبی برخوردار است.
از مجموع 250 اثر تاریخی شناسایی شده گناباد 142 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و 17 اثر در انتظار ثبت است.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.