زهره حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در تمام برنامه های توسعه محور جامعه، باید به سلامت زنان توجه کرد.
وی افزود: سیاستهای راهبردی در این بخش شامل توجه به مسئولیتها و نقشهای متعدد فیزیولوژیک، خانوادگی و اجتماعی زنان و نیز‎‎ انسجام مراقبتهای بهداشتی و درمانی آنان، پیشگیری از بیماریها در تمامی دوره‌های زندگی و همچنین توجه به تاثیر شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی زندگی بر سلامت زنان است.
او ادامه داد: این عوامل علاوه بر کاهش خطر، باعث تقویت نقش محوری زنان در تامین سلامت خود، خانواده و جامعه و افزایش مشارکت آنان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری، اجرای مطلوب برنامه های حوزه سلامت، افزایش دسترسی به اطلاعات و خدمات سلامت و افزایش آگاهی جامعه و خانواده از نیازهای سلامت زنان می شود.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در امور بانوان گفت: پیگیری اجرای برنامه‌های سلامت زنان با رویکرد ترویج خودمراقبتی، مداخلات مربوط به ارتقای سلامت زنان در محیط کار، جلب مشارکت دانشجویان در آموزش همتایان در خصوص مسایل مرتبط با سلامت زنان، تسهیل توسعه امکانات کتابخانه ای در سطح دانشگاههای شهرستان با فراهم کردن کتابهای مرتبط با سلامت زنان و برنامه ریزی برای برخورداری زنان از فرصتهای اجتماعی برابر و مشارکت فعال و موثر آنان در عرصه های مختلف طرحهای گوناگون برنامه راهبردی سلامت زنان است.
حسینی ایجاد هماهنگی بیشتر برای توسعه فضاها و امکانات ورزشی، آموزشی و تفریحات سالم، حمایت از طرحهای علمی اولویت دار و مورد نیاز سلامت زنان، ارزش گذاری فعالیت های متنوع بانوان در سطح دانشگاهها و سازمانهای مستقر در شهرستان، توسعه بهره مندی از ظرفیت تشکل‌های خیران جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با سایر دانشگاهها و نهادها در زمینه ارتقای مشارکت بانوان در امور مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از دیگر طرحها در تهیه و تدوین برنامه راهبردی سلامت زنان بیان کرد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر از ساکنان آنها در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان 9 دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان مه ولات دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
1922/7079
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.