به گزارش ایرنا محمد دهقانی فیروزآبادی روز یکشنبه در نشست مشترک با فرماندار خوسف گفت: علیرغم این مشکلات قسمتی از پروژه با اعتبارات تملک دارایی ها انجام شده است.
وی افزود: با توجه به کسری قسمتی از مدارک مناقصه پروژه بیمارستان خوسف در 28 آذرماه برگزار نشد و با تکمیل مدارک امیدواریم مناقصه پروژه در 19 دی ماه برگزار می شود و پیمانکار قبل از شروع سال جدید نسبت به آغاز عملیات اجرایی این پروژه اقدام می کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان 32 تختخوابی خوسف دارای بخش های اطفال، داخلی، زنان و جراحی عمومی بوده که با پیگیری های انجام شده در سال جاری بخش آی سی یو نیز به آن اضافه شده است.
وی تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی تعداد 101 مرکز بهداشتی از محل تفاهم نامه همکاری مشترک با استانداری شروع شده که از این تعداد 49 مرکز به بهره برداری رسیده و مابقی پروژه به علت اینکه در زمان مقرر شروع نشده است نتوانستیم اعتبارات مراحل بعدی آن را دریافت کنیم.
دهقانی فیروزآبادی افزود: دو مرکز اورژانس در روستای علی آباد زارعین و محمد شهر مجوز فعالیت دریافت کرده اند و به زودی کارهای مقدماتی برای راه اندازی آنها شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی از طریق وزارت بهداشت در بعضی مراکز بهداشتی در زمینه پرداخت حقوق پرستاران و پزشکان در روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم بتوانیم از طریق وزارتخانه مجوزهای لازم را دریافت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند میزان طلب ببمارستان های استان از بیمه ها درمانی و خدماتی را یکهزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: علیرغم اینکه بیمه ها در موقع مقرر حق بیمه خود را دریافت می کنند اما در پرداخت طلب به بیمارستان ها تاخیر دارند.
وی با انتقاد از اینکه در بودجه سال 1398 میزان اعتبارات تملک دارایی های بخش بهداشت و درمان استان 48 درصد کاهش پیدا کرده است افزود: سال آتی دانشگاه علوم پزشکی با مشکلاتی مواجه خواهد بود.
فرماندار خوسف نیز در این جلسه گفت: خوسف با داشتن 27 هزار نفر جمعیت در بیش از 200 روستا و دو شهر در بخش بهداشت و درمان با مشکلاتی مواجه است.
محمد شفیعی ادامه داد: پراکندگی جمعیت بر مشکلات تامین زیرساختی این شهرستان افزوده است به طوریکه دورترین روستا تا مرکز شهرستان حدود 200 کیلومتر فاصله دارد.
وی گفت: 17 میلیارد ریال در سال های 96 و 97 از محل اعتبارات شهرستان برای بیمارستان خوسف اعتبار در نظر گرفته شده است که بخشی از این اعتبار برای پرداخت بدهی های سابق این بیمارستان پرداخت شده است.
فرماندار خوسف افزود: اورژانس روستای ماژان نیز سال گذشته راه اندازی شده و امیدواریم دو مرکز اورژانس جدید در روستای علی آباد زارعین و محمد شهر به زودی راه اندازی شود تا بخشی از مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان مرتفع شود.
وی اظهار داشت: مشکلات پیش روی راه اندازی مرکز بهداشتی و درمانی خور و همچنین استقرار پزشک در روستای معدن قلعه زری از دیگر مشکلات موجود در حوزه بهداشت و درمان شهرستان خوسف است که امیدواریم با پیگیری های رئیس دانشگاه علوم پزشکی به زودی مرتفع شود.
خوسف در فاصله 36 کیلومتر بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی واقع است.
9866*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.