آیت‌الله سید احمد حسینی خراسانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیانیه گام دوم انقلاب را منظومه ای کامل و جامع توصیف و بیان کرد: باید آغاز، پایان و همه بخشهای بیانیه از جمله سبک زندگی ایران اسلامی مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: موضوع سبک زندگی ایرانی- اسلامی علاوه بر طرح پیاده سازی الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت، سالها پیش در یکی از سفرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی نیز در قالب سبک زندگی اسلامی مطرح شده که نشانگر اهمیت این موضوع است.
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: سبک زندگی ایرانی - اسلامی از نوع پوشش، مشی و روش در حوزه زندگی خانوادگی، تعلیم تربیت، ازدواج، فرزندآوری و تریبت فرزند تا صنعت و فناوری و تجارت در بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه جدی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی قرار گرفته است.
آیت الله حسینی خراسانی افزود: اگر قرار باشد مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تقویت شده و نگاه و اتکای کشور متوجه قابلیتهای درونی باشد می بایست 'سبک زندگی ایرانی - اسلامی' محقق شود.
وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب به اهداف اقتصادی در حوزه اقتصاد مقاومتی و بحران آب نیز اشاره شده است و آن چه دستیابی به اقتصاد مقاومتی را ممکن می سازد جلوگیری از اسراف، قطع علایق اقتصادی به اجانب در راستای استقلال اقتصادی و قناعت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری قناعت را استفاده از ثروتهای خدادادی و جلوگیری از اسراف و تبذیر معنا و بیان کرد: زمانی که قناعت با عزم و اراده ملی مردم همراه شود این اصل اقتصاد اسلامی می تواند در جامعه تحول آفرین شود.
آیت الله حسینی خراسانی افزود: اینک که همه حوزه های علمیه و دانشگاهها پای کار آمده و بر اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب و حمایت از آن تاکید کرده اند باید همه ابعاد این بیانیه راهبردی از جمله محور اساسی سبک زندگی به طور کامل و جامع مورد توجه عملی قرار گیرد تا در مسیر حل مشکلات موثر باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، چگونگی برداشتن گام بزرگ دوم انقلاب به سوی آرمانهایش را در هفت فصل تبیین کردند.
1922/3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.