به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در نشست با رئوسای شوراهای هیات‌های مذهبی سراسر کشور در بوشهر افزود: بیشترین واژگان این بیانیه مربوط به نسل جوان و امیدهای آینده این کشور است و همه وظیفه دارند که برای نهادینه کردن و تبیین آن تلاش و به سهم خود ایفای نقش کنند.
وی بیان کرد: نگاه ژرف رهبر معظم انقلاب اسلامی و افق های آینده در این بیانیه به خوبی دیده شده و خروجی آن نیز رسالتی مهم بر روی دوش نسل جوان است.
حسینی بوشهری افزود: هر کاری که به نسل جوان واگذار شده آنها به خوبی از عهده آن برآمدند که نمود این مهم در ایام دوران دفاع مقدس متبلور شد.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر مجموعه‌ای باید سهم خودش را بیانیه گام دوم انقلاب دریافت کند و در این راستا سهم روحانیت و هیات‌های مذهبی که سابقه درخشانی در این انقلاب دارند بخوبی مشخص شود.
آیت‌الله حسینی بوشهری یادآورشد: در سایه تدابیر ،درایت و هوشمندی رهبری بسیاری از دشمنی‌های دشمنان نقش بر آب شده است.
وی گفت: امام راحل نیز به ملت درس خودباوری و تسلیم‌ناپذیری داد و امروز رهبر دلسوز انقلابی ما سکاندار کشتی بزرگ انقلاب شده است.
نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزود: در انقلاب‌های مختلف شاهد خروج آنها از ریل‌گذاری اولیه هستیم ولی انقلاب اسلامی ایران طی 40 سال با وجود شرایط و موانع مختلف به راه خود ادامه داده که رهبری برای عبور از این موانع نقشی اساسی داشته است.
وی اضافه کرد: برای رسیدن به نقطه نهایی باید پنج گام برداریم که گام اول انقلاب اسلامی بود که به خوبی این گام پشت سر گذاشته شده و گام دوم نیز نظام‌سازی و تثبیت انقلاب بوده که اکنون تثبیت شده است.
وی یادآور شد: گام سوم دولت‌سازی است که نباید به وضع موجود بسنده کرد و باید در جای جای نظام ما احکام اسلامی پیاده شود.
حسینی بوشهری گفت: جامعه ‌سازی و بحث سبک زندگی اسلامی گام چهارم و تمدن نوین اسلامی گام نهایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه خود تاکید دارند که باید به تمدن اسلامی دست یافته و از این طریق برای ظهور امام عصر (عج)زمینه‌سازی شود.
معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هیات‌های مذهبی سرمایه بزرگی هستند که باید مراقب باشیم این سرمایه به خوبی حفظ و زمینه ارتقا آنها فراهم شود.
حجت‌الاسلام سید ناصر میر محمدیان افزود: شورای هیات‌های مذهبی نقش مهمی در تقویت و ارتقا دارد و باید با همفکری راهکارهای تحقق این مهم را فراهم کند.
وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم هیات‌های مذهبی تقویت بنیان خانواده است که باید هیات ها به این عرصه ورودی جدی داشته باشند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.