علی قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: البته، جوان گرایی به معنای نادیده گرفتن تجربه های صاحب نظران و پیشکسوتان نیست بلکه باید در تولید علم و پژوهش، پیشکسوتان در کنار جوانان باشند تا اهداف محقق شود.
وی با بیان اینکه شعارهای انقلاب باید بازآفرینی شده و رویکردهای جدید مد نظر قرار گیرد تاکید کرد: باید یک بازآفرینی، برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب ایجاد شود و در این گام، جوان گرایی و البته استفاده از تجربه ها، مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: در چهار دهه گذشته، دستاوردهای خوبی در زمینه های اقتصادی، پزشکی، سلول بنیادین، هسته ای و کشاورزی به دست آمده است و در تولید علم و نیز سرمایه انسانی، امروز شاهد توسعه هستیم اما در خیلی از شاخص ها رتبه خوبی در دنیا نداریم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون مردم به لحاظ اقتصادی تحت فشارند و همان گونه که رهبر انقلاب تاکید دارند، باید اقتصاد مقاومتی با تاکید بر نیروی جوان مورد توجه باشد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصاد باید با اولویت های سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد گفت: اگر نیمی از بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی محقق و اجرایی می شد، امروز تحریم ها هیچ تاثیری در کشور نداشت.

* ظرفیت های انقلاب در چهار دهه گذشته خوب استفاده نشده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه ظرفیت های انقلاب در چهار دهه گذشته برای توسعه کشور در مناطق مختلف خوب استفاده نشده است افزود: پیام رهبری در زمینه استفاده از ظرفیت ها در گام دوم انقلاب هم حاکی از این دارد که برای دستیابی به اهداف و آرمان های آن باید توجه بیشتری به ظرفیت های انقلاب مبذول شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی افزود: اوایل پیروزی انقلاب، شعارها و اهدافی مطرح شد که اگر به طور کامل محقق می شد، اکنون شاهد جامعه ای ایده آل در کشور بودیم.
وی تصریح کرد: دستیابی به استقلال و وابستگی نداشتن به شرق و غرب، ارتقای رفاه مردم و سطح معیشت، اهدافی است که در انقلاب دنبال شد و مردم هم خواستار همین موارد هستند.
قربانی با بیان اینکه در انقلاب، اقتصاد و ارتقای سطح زندگی مردم مورد توجه بوده و در چهار دهه گذشته اقدامات خوبی در عرصه های مختلف انجام شده است گفت: اهداف انقلاب هنوز آنگونه که باید پیاده نشده است و بهتر از این می توانستیم عمل کنیم.
وی اظهار داشت: خیلی از مشکلات اقتصادی مربوط به این است که زیرساخت ها ضعیف و اقتصاد وابسته به نفت بوده و رهایی از وابستگی به آن کار خیلی ساده ای نیست اما باید در این باره تلاش شود.
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه، جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از اولویت ها که باید در گام دوم انقلاب مد نظر باشد، توسعه همراه با اخلاق و معنویت است و رهبر معظم انقلاب هم بر اخلاق مداری در گام دوم انقلاب تاکید ویژه ای دارند.
وی افزود: اخلاق مداری باید بجد مورد توجه باشد، تولید علم باید با اخلاق همراه باشد، علم بدون معنویت، به هیچ عنوان مطلوب هیچ جامعه ای نیست.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عده ای فکر می کنند دستیابی به علم باید به هر قیمت، محقق شود اما باید بدانند علم منهای اخلاق، هیچ ارزشی ندارد و نمی تواند راهگشا باشد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.