علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی در مشهد با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: تنها از این طریق می توان مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در سطح کشور حل نمود.
وی همچنین گفت: شاخصهای توسعه در خراسان رضوی به عنوان استانی که مفتخر به حرم مطهر امام رضا(ع) می باشد در شان این خطه نیست و باید بپذیریم که در این زمینه نیاز به تلاش بیشتر وجود دارد.
استاندار خراسان رضوی به جمعیت افزون بر 30 میلیونی زائران مسافران مشهدالرضا نیز اشاره و بیان کرد: حضور زائران در این استان آنچنان درآمدی نداشته و از این ظرفیت به نحو مطلوب برای درآمدزایی بهره گیری نشده است.
وی به رشد فزاینده جمعیت افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز اشاره و بیان کرد: به همین خاطر می بایست بیش از پیش نسبت به تاثیر پرداخت 'وامهای حمایتی' دقت صورت گیرد تا باید بررسی شود آیا تسهیلاتی که به دستگاههای اجرایی اختصاص می یابد در ایجاد اشتغال تاثیرگذار است یا خیر.
رزم حسینی در ادامه این نشست به منابع مالی برای اشتغالزایی اشاره و بیان کرد: در مجموع چهار سهم منابع مالی برای اشتغالزایی در این خراسان رضوی منظور شده که یک سهم آن مربوط به اعتبارات دولتی است. این سهم از منابع مالی اشتغالزایی، محرکی برای سایر بخشها و استفاده از ظرفیتها به شمار می رود.
وی افزود: سهم دوم تعیین شده برای تامین منابع مالی اشتغالزایی مربوط به منابع مالی معینهای اقتصادی در راستای اجرای طرح توسعه مثلث اقتصادی است. در این چارچوب تاکنون با 24 شرکت بخش خصوصی به عنوان معین اقتصادی شهرستانهای مختلف خراسان رضوی تفاهمنامه منعقد شده است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سهم سوم مربوط به منابع مالی حاصل از سپرده های بانکی مردم است لذا می بایست بخشی از این سپرده های بانکی در همه شهرستانهای استان به ایجاد شغل اختصاص یابد.
وی گفت: چهارمین سهم از منابع مالی برای اشتغالزایی نیز مربوط به وامهای بانکی طرحهای اشتغالزا است. این وامها باید به نحوی مدیریت شوند که بستر اشتغال را فراهم کنند، یعنی وام باید به شغل و کاری که قرار است انجام شود تعلق گیرد و نه به فرد.
رزم حسینی در ادامه نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی همچنین به اجباری شدن 'پیوست اقتصاد مقاومتی' برای مناقصات معادن در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: بر این اساس خراسان رضوی تنها استان در کشور با الزامی کردن این شریط برای معادن محسوب می شود.
وی افزود: از این پس معادن به ویژه معادن دولتی مانند معادن سنگ آهن باید 'پیوست اقتصاد مقاومتی' داشته باشند تا بستر ایجاد شغل فراهم شود و متولی آن به مسئولیت اقتصادی خود در محیط پیرامون معدن عمل کند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.