علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال خراسان رضوی افزود: درآمد برخی کمپانیهای جهانی که توسط کارآفرینان تاسیس شده از دولتها بیشتر است لذا در ایران می بایست به سمت شناسایی کارآفرینان و سپردن کارها به آنها حرکت نماییم.
وی ادامه داد: 'کلینیک صنعت' را نیز باید ایجاد و واحدهای صنعتی را آسیب شناسی کرد. همچنین باید مشخص نمود چرا یک واحد صنعتی راکد یا تعطیل شده تا اگر مدیرش اهلیت ندارد حمایت نشود و وام دریافت نکند. تعطیلی واحدهای صنعتی زلزله ای است که آمار آسیبهای اجتماعی، طلاق و معتادان را افزایش می دهد.
استاندار خراسان رضوی گفت: وام و تسهیلات تولیدی را باید به یک شغل داد نه به وام گیرنده زیرا ممکن است وام گیرنده آن را در جای خود مصرف نکند. می بایست به دنبال جذب منابع جدید، تجهیز آنها و ارائه به اهلش بود. برای ایجاد اشتغال باید همه اجزاء مرتبط شامل 'دولت، معین اقتصادی، مدیر توسعه منطقه و شخص متقاضی شغل' مشارکت داشته باشند.
وی به وضعیت اقتصادی حساس و جنگ اقتصادی اشاره و بیان کرد: در این شرایط طبیعی است بطور کامل به اهدافی که برای آن برنامه ریزی شده دست نیابیم اما باید امیدوار بود و تلاش نمود تا از این شرایط عبور کنیم. بر این اساس می بایست طرز فکر مدیران عوض شود و در این راه ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.
رزم حسینی افزود: در ارائه آمارها نیز باید واقعنگر بوده تا کاستیها را پوشانده نشوند. اگر در جایی ضعف وجود دارد باید تلاش کرد تا بخشهای ضعیف تقویت شوند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.