علیرضا رزم حسینی که از حدود دو ماه قبل سکان مدیریت ارشد خراسان رضوی را به دست گرفته با الگوگیری از مدل موفق 'قلعه گنج' کرمان بر توسعه استان با محوریت مثلث اقتصادی تاکید کرده است.
در قالب مثلث توسعه اقتصادی، سه ضلع نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت و سرمایه گذاران و کارآفرینان تعریف شده و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون این مثلث قرار گرفته اند.
براساس طرح پیشنهادی استاندار خراسان رضوی این استان به 12 منطقه اقتصادی تقسیم شده تا با تعیین معین اقتصادی و جذب سرمایه برای هریک از این بخشها و تشکیل صندوق های خرد و کلان رونق و آبادانی در منطقه افزایش یابد.
هدف اصلی استاندار در این مدل اقتصادی، رفع مشکلات جامعه به ویژه مردم روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته با کمک بخش خصوصی و معین های اقتصادی هر منطقه و همراهی همه بخشهای حاکمیت است.
تاکنون برای تحقق این امر 23 تفاهمنامه معین اقتصاد مقاومتی با شرکتها و مجموعه های اقتصادی منعقد شده که این امر از پیگیری و شتاب استاندار جدید در این بخش حکایت دارد.
نگاه مدیران، فرمانداران و مردم خراسان رضوی نیز همسو با سیاست های جدید استاندار در حال تغییر است و تاکنون نیز تصمیم های خوبی با همدلی و همراهی همگان اتخاذ شده است.
نشست های تخصصی مختلف در این راستا در شهرستان های مختلف خراسان رضوی برای ارتباط میان فرمانداران و معین های اقتصادی و همچنین کارگاه آموزشی تبیین چگونگی فعالیت معین های اقتصادی و انتقال تجربیات به مسئولان و فرمانداران شهرستان های مختلف این استان برگزار شده است.
حرکت جدید استاندار خراسان رضوی نشان می دهد وی عزم خود را برای تحول در حوزه اقتصادی با محوریت مردم جزم کرده است.

* توانمند سازی مردم هدف اصلی مدل توسعه اقتصادی
استاندار خراسان رضوی در این زمینه گفت: هدف اصلی مدل توسعه اقتصادی که با همکاری همه مجموعه ها در این استان اجرایی شده، توانمند سازی مردم است.
علیرضا رزم حسینی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه دهه پنجم انقلاب، در ابلاغ راهبردهای گام دوم، آرمان های متعددی را مطرح کردند که باید با کار و تلاش، مشارکت مردم و بخش خصوصی زمینه اجرای آنها را فراهم سازیم.
وی با اشاره به ایجاد معیشت و اشتغال پایدار برای مردم افزود: امکانات زیربنایی بسیار خوبی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همت و تلاش همه دولت ها ایجاد شده اما هدف اصلی که توانمندسازی و رفاه مردم بوده، هنوز تحقق نیافته است.
استاندار خراسان رضوی گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی باید زمینه توسعه اقتصادی را با مشارکت بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در این استان فراهم کنیم.
رزم حسینی افزود: با اجرای الگوی موفق توسعه اقتصادی در استان کرمان، محوریت توسعه به مجموعه های اقتصادی واگذار شد و نتایج مثبتی را شاهد بودیم، به همین دلیل بنا داریم همان الگو را در خراسان رضوی نیز اجرایی کنیم.

* ایجاد فرصت های شغلی با انعقاد تفاهمنامه های اقتصادی
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: تفاهمنامه های اقتصادی با حجم سرمایه گذاری 9 هزار و 750 میلیارد تومان در مناطق مختلف این استان منعقد شده است که با اجرای آنها حدود 20 هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد خواهد شد.
علی رسولیان افزود: مهمترین دغدغه ای که امروز با آن مواجه هستیم موضوع اشتغال است و بهترین راه برای حل این مشکل اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و بهره گیری از ظرفیت های مردمی است.
وی با بیان اینکه برنامه عملیاتی تاسیس صندوق های مردمی در روزهای آینده اجرایی خواهد شد اظهار کرد: کارگاه های آموزشی نیز برای اجرای مدل توسعه اقتصادی و توانمندسازی مردم در حوزه مشاغل خانگی و زنجیره تولید درحال برگزاری است.

* بسیج دستگاههای حاکمتی برای حمایت از مثلث توسعه اقتصادی
استاندار خراسان رضوی گفت: اطمینان دارم که با عنایت حضرت امام رضا (ع)، همت مردم و خدمت صادقانه دستگاه های حاکمیتی اعم از دولتی و قضایی، مدل مثلث اقتصادی در این استان نتایج درخشانی خواهد داشت.
رزم حسینی افزود: مثلث توسعه اقتصادی می تواند تمام مشکلات پیش روی مجاهدان اقتصادی را در نظام اداری فرسوده، دور بزند.
وی اظهار کرد: با اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی، دعواهای سیاسی و جناحی و تاحدودی تمرکزگرایی خودخواهانه در نظام اداری برطرف خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: مثلث توسعه اقتصادی روی همه دعواهای سیاسی خط بطلان می کشد بنابر این توسعه و پیشرفت اقتصادی از این پس اولویت و برنامه اصلی دستگاه های حاکمیتی در استان خواهد بود تا زمینه توانمندسازی مردم و بهبود معیشت آنها فراهم شود.
رزم حسینی افزود: اقتصاد مقاومتی به هیچ عنوان رویکرد دولتی ندارد که بخواهیم در قالب ابلاغیه و بخشنامه زمینه تحقق آن را فراهم کنیم زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب رویکرد این سیاست ها مردمی است و باید از ظرفیت های جامعه در مسیر پیشرفت و توسعه استفاده کرد.

* توانمندسازی اقتصاد مهمترین برنامه در خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی گفت: تلاش برای توانمندسازی حوزه اقتصادی، مهمترین برنامه در این استان است که باید در دستور کار همه مسئولان و فرمانداران قرار بگیرد.
رزم حسینی بر ضرورت قانونمندی اقتصاد در خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: علاوه بر توانمندسازی حوزه اقتصادی، توسعه منطقه نیز باید مد نظر همه فعالان و دست اندرکاران در استان باشد.
وی ادامه داد: مدلهای موفقی در کرمان پیاده شده است که با بررسی ضعفها و قوتهای آن مدل توسعه اقتصادی می توان الگوی موفقی را نیز در خراسان رضوی پیاده کرد.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم همکاری همه دستگاههای دولتی در راستای تحقق اقتصاد توسعه ای تاکید کرد و گفت: همه با اتحاد و انسجام می توانیم این مدل جدید اقتصاد مقاومتی را در خراسان رضوی نهادینه کنیم.
رزم حسینی افزود با اشاره به لزوم توانمندسازی روستانشینان افزود: روستائیان با تشکیل تعاونی در راستای توسعه محل زندگی خود می توانند اقتصاد و محیط پیرامونشان را توسعه دهند.
1922/6053/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.