محمدحسین صفارهرندی روز یکشنبه در همایش تبیین گام دوم انقلاب در کاشمر افزود: با اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است اما همچنان نشاط، سرزندگی و جوانی در آن دیده می‌ شود و این ‌یک استثنا برای انقلاب ایران است که در سایر انقلاب ‌ها صدق نمی ‌کند.
وی اظهار داشت: در چهل سالگی انقلاب براساس رتبه بندی‌ اعلام شده به رغم تمام مشکلات و محدودیت‌ ها توانستیم رتبه علمی ایران را در میان 190 کشور به رتبه شانزدهم برسانیم.
وی گفت: سرعت رشد علم در ایران 11 برابر میانگین آن در جهان است و پیش بینی می‌شود اگر به همین روند ادامه یابد، طی 6 سال آینده جزو پنج کشور اول جهان خواهیم بود.
صفارهرندی افزود: امروز ایران حرف اول را در خاورمیانه می ‌زند و بدون اینکه توسعه ‌طلب بوده و مدعی خاک کشورهای همسایه باشیم، هر کشوری که از ما درخواست کمک برای مشورت و کار مستشاری داشته باشد کمک می کنیم و معتقدیم قدرت ما متعلق به همه ملت ‌های مسلمان است.
وی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب و توانمندی‌ های مختلف جوانان، شرکت های ایرانی در مناقصه بین‌ المللی در رقابت با رقبای ایتالیایی برنده می ‌شوند.
وی گفت: قبل از انقلاب به دلیل عملکرد مزدورانه شاه، ملت ‌های اطراف از ایران نفرت داشتند و از ما فاصله می‌ گرفتند، اما امروز نفرت از آمریکا در کشورهای اسلامی حدود 70 درصد و محبوبیت ایران بیش از 70 درصد می باشد و این آمار نشان‌ دهنده حوزه نفوذ ایران است.
صفارهرندی افزود: در شرایطی که انقلاب و نظام امروز در جایگاه افتخار و قدرت قرار دارد، باید 40 سال دوم انقلاب را مبتنی بر یافته ‌های 40 سال اول بنا ‌کنیم و به دنبال تصحیح اشتباهات خود باشیم.
وی اظهار داشت: بیش از نیمی از مشکلات ما ارتباطی به تحریم ندارد، بلکه محصول مدیریت ‌هاست.
وی گفت: شرط فتوحات بزرگ در 40 سال دوم انقلاب آمادگی برای جایگزین کردن افراد بانشاط به ‌جای افراد خسته است و در این راستا باید با حفظ حرمت بزرگترها و عزیزانی که تجربه‌ های گذشته‌ آنها سرمایه گران ‌بهای نظام است از آنان در اتاق ‌های فکر و جلسات مشورتی استفاده کرد و میانه میدان را به دست جوانان سپرد.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.