عبدالرضا سپهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نگاه توسعه ای استاندار خراسان رضوی و اجرای طرح مثلت اقتصادی را اقدامی زیربنایی برای رونق اقتصادی توصیف و بیان کرد: جلب مشارکت و همراهی عمومی و تشکلهای غیردولتی، افزایش توان اقتصادی مردم، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها در کنار رفع موانع و مشکلات جلب سرمایه گذار مکمل مهم اجرای بهینه این طرح به شمار می روند.
وی افزود: خواف با توجه به ظرفیتهای اقتصادی خاص خود در بخشهای صنعتی و معدنی و به خصوص مجتمع معادن سنگان از توان زیادی برای توسعه و رونق اقتصادی خراسان رضوی و حتی کشور برخوردار است بطور که تاکنون سرمایه گذاران زیادی در این شهرستان سرمایه گذاری کرده اند و تمام ظرفیتهای منطقه در خدمت سرمایه گذاران قرار دارد.
با رویکرد استاندار خراسان رضوی طرح مثلت اقتصادی و طرح معین اقتصادی با شناسایی سرمایه گذار در مسیر توسعه این استان مورد توجه قرار گرفت. تاکنون در این چارچوب 12 منطقه اقتصادی در سطح خراسان رضوی بر مبنای حوزه های انتخابیه شناسایی و تعیین شده اند.
شناسایی سرمایه گذاران مهم هر شهرستان و منطقه برای استفاده از ظرفیت آنها، تعیین معین اقتصاد مقاومتی برای هر ناحیه به تناسب توان و همچنین طرحهای نیمه تمام حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی خراسان رضوی در بخشهای گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی از اقدامات در دست انجام در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی است.
بر این اساس شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهرستان خواف انتخاب شده است. خواف از ظرفیتهای بسیاری در زمینه های اقتصادی برخوردار است که از جمله آنها می توان به مجتمع معادن سنگان در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن به عنوان یکی از 10 حوزه بزرگ استخراج سنگ آهن در جهان اشاره کرد. این معادن تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن به شمار می رود. مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 و عرض 10 کیلومتر در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.